torsdag 7 oktober 2010

Blåskontroll och Hopp =)

Idag åkte vi hem till Susanne och William och busade, Angelica och Freja kom oxå dit =)
Vi fikade och lekte massor, som vanligt.
Sen på vägen hem så blev jag stoppad i en blåskontroll, jag blev jätteglad!
För det första så har jag aldrig, under mina 5 år, fått blåsa, för det andra så hade jag körkortet med (vilket jag ibland glömmer), för det tredje så körde jag lite fort, så jag blev lättad över att de inte hade laserkontroll, för det fjärde, snuten va otroligt snygg och trevlig, hahaha
Så jag blåste och visade kortet och sen fick jag åka.
Det är konstigt att man blir så nervös när man blir stoppad, man VET ju att man inte har gjort nåt fel, men ändå.
Kommer ihåg min första kille jag va tillsammans med, han blev stoppad en gång för många år sen.
Han hade inte heller gjort nåt fel, men han blev vit som ett lakan (MINST sagt) och kunde inte ens stamma fram sin pappas namn, jag trodde han skulle svimma =0)
Men iaf, efter det åkte vi hem och så kom Angelica och lilla, söta Linnéa, de hälsade på en liten stund.
Och är de åkt så åt vi, badad och lekte MASSOR, innan det va dax för sängen för lillan.
Livia fick äta blodpudding för första ggn idag, det va gott, när man fick äta själv (jag la en bit på en sked och hon stoppade den själv i munnen).
Glömde skriva igår att när vi va hos mamma så lärde sig Livia att hoppas.
Hon böjde knäna och skuttade hela tiden, och 2 ggr lyfte båda fötterna samtidigt från golvet.<
Hon vet exakt att man ska böja knäna och studsa upp i luften, men det är inte alltid så lätt när man är liten =)
Hon är så duktig!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar