tisdag 28 december 2010

Lyckad mat å slängpuss som tack =)


Dagen innan julafton, i nya stolen, med sina nya gosedjur
Lägger upp bilder från julafton, imorgon nån gång =)

Livias nya grej är att sätta strumpor på händerna, det tycker hon är jättefin och skojjigt.
Så idag vid frukosten så satt hon å åt leverpastejmacka med strumpa på ena handen =)
Efter vi gjort oss klara så bar det in till Carola, Eztelle å Mire, va verkligen jättekul å ses igen, eftersom det va typ 1000 år sedan sist.
Det visade sig, när jag kom dit att de flyttat till samma port som bästa Pernilla, så när vi va på väg hem så stötte vi på henne å Oskar å stod å pratade ett tag.
Livia somnade som en stock i bilen, och vaknade inte ens när jag tog av henne ytterkläderna.
Fick väcka henne vid tre, så hon skulle kunna somna ikväll.
Eftermiddagen bestod av lek, bus, middag å "Bompa".
Gjorde matpaj för första ggn, blev broccoli och fetaostpaj, blev skitgod om jag får säga det själv, å det tyckte även Livia.
är jag lyfte ner henne från stolen så sa hon "Tack" och sen fick jag även några slängpussar, och bättre betyg än så kan man väl inte få ;-)
Efter maten så gick hon å hämtade fjärrkontrollen till ljudet, riktade den mot tv:n å sa "Bompa", å som tur va så började "Bompa" kort där efter, sötnosen <3
Får känslan av att Livia förstår innebörden av "Jag älskar dig".
För ofta när jag säger det till henne så svarar hon genom att visa kärlek tillbaka.
Antingen får man en puss, en slängpuss, en kram eller så klappar hon mig på kinden.
Underbara underverk, mamma älskar dig mest i hela universum, DU ÄR MITT ALLT!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar