onsdag 22 december 2010

Massage och strömavbrott

Dagen började slappt, jag va verkligen skittrött!!
Så det blev soffan för min del, och Livia låg me mig å gosade, lekte lite och hämtade leksaker till mig så vi kunde leka.
Jag blundade lite ibland, å låg å lyssnade på henne, så blev det tyst, då tittar jag upp och ja, då sitter hon på vardagsrumsbordet :-O
Busungen hade smygit upp, från soffan. =)
Vid kl 10 kom mamma hit och jag åkte till Sydpoolen, SPA.
När jag kom dit så fick jag sitta å bubbla ett tag, i poolen innan det blev dax för massagen.
Fy helvete vad skönt det va, och nej, jag fick inte ont efter, massören va jätteduktig!
Mjuk i rygg, axlar å nacke så åkte jag hem, så mamma kunde åka till jobbet.
Tack snälla mamma för att du tog Livis så jag kunde åka iväg å bli ompysslad =)
Jag å Livia hade tänkt att ta en promenad till affären efter att hon sovit å ätit mellis, men när jag kollade på termometern så ångrade vi oss, -19,2...
För mig hade det funkat, bara å klä på sig, men de sägs ju att man inte ska gå ut i så låg temp med små barn, eftersom deras lungor inte tål den kyla.
Så vi stannade inne å busade ist.
När vi sitter vid middagsbordet och nästan är klara, så blir det svart i hela lägenheten (och i hela Nykvarn).
Tände värmeljus överallt och sen tänkte jag att Livis kunde bada så länge.
Men hon vägrade hoppa ner, hon blev jätteledsen, vet inte om hon tyckte det va lite läskigt eftersom det, trots ljusen, va ganska mörkt.
Så det slutade med att både mamma å Livis badade, och då gick det kanon.
Efter badet så va dotra mi, trött så vi la oss i min säng å låg å kramades tills hon somnade ca 19:20.
Och då hade strömmen precis kommit tebax, så i 2 timmar va det svart, men det blev en mysig kväll, trots utebliven "Bompa" =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar