fredag 10 december 2010

Julavslutning och lugn fredagkväll

Idag va det ju julavslutning för Öppna fsk i Nykvarns-kyrkan.
Livia hade en jättefin, vit, stickad klänning och tomteluva på sig, hon va sååå söt!
Lovade på fb, att jag skulle sätta in bilder på henne i den outfiten, idag, men tyvärr så ligger kameran i skötväskan.
Och eftersom det är Mickes helg att ha Livia så är skötväskan med henne, så på söndag gott folk, då blir det bilder =)
Jaja iaf, i kyrkan blev det ett litet lussetåg och lite sånger och sen "bjöds" det på tomtegröt, kaffe å fikabröd.
De sa att de skulle bjuda på det, när vi alla pratade om det i ondag på Öppna fsk, men det kostade 10 kr.
Alltså det är ju billigt, det är inte det som stör mig, utan det som stör mig är att de säger att de ska bjuda på det och sen står det en lapp vid en skål, att det kostar 10 kr, "vi bjuder" betyder för mig att det är gratis, eller??
Livia och jag köpte och tände ljus, en för hennes farfar, en för min morfar och en för Tinjah.
Innan vi satte dit ljusen så sa jag: "Det här ljuset är för____, och så gav vi ljuset varsin puss,, tände det och satte dit det på ställningen, hon va så söt när hon pussade ljusen =)
Efter avslutningen så tog jag, Livia, Linda och Milo en lååång promenad i den härliga vintersolen, MASSA prat blev det, medans barnen sov =)
Sen gick vi alla hem till oss å lekte, och efter några timmar kom Micke å hämtade Livis, Linda och Milo gick hem och jag drog in till Tälje och handlade och lämnade vagnen till Micke, eftersom den inte fick plats i hans firmabil.
Nu har jag precis svullat en pizza och inväntar Idolfinalen, spännande!!! =)
Allt annat än vinst för Jay vore katastrof, han MÅSTE vinna!!!

Hoppas ni andra oxå får en mysig fredag!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar