måndag 27 december 2010

Låångpromenad å möblering

Linda och Milo kom å lekte med oss idag.
När det va dax för barnen å sova så tog vi en promenad till affären.
Men eftersom de va fullt påpälsade och vi inte ville riskera å väcka dom när vi tog av dom ytterkläderna, så valde vi att gå en sväng till.
Vi gick, och gick och gick... och gick.
Barnen sov som stockar kan jag lova.
Men eftersom Linda och jag frös som faan så valde vi, efter nästan 2 timmar ute, att gå in.
Barnen vaknade när vi kommit innanför dörren, men det gjorde inget eftersom de båda hade sovit länge.
De fick lite mellis och efter det så fikade vi alla fyra, myys!
Runt kl 16 gick dom hem till sig.
Livia å jag lekte, hon duschade och sen blev det soffmys med "Bompa".
Nu sover hon och jag tänkte ta i tu med "månadens höjdpunkt" (läs ångestmoment), att betala räkningarna...
Jaja, ett ont måste!
Imorse möblerade jag om lite i Livias rum, hon har så sjukt mkt leksaker nu så jag vet snart inte vart jag ska göra av allt, på kvällarna när jag städar.

2 kommentarer:

  1. Haha....Algor har likadant fast å andra sidan har ju vi ingen förvaring som ni har. Jag menar ni har ju en bra hylla etc.

    Vi åkte till Skärholmen idag eftersom Anders skulle sätta upp lister men fy faaaan vad folk det var.

    Ha det gott/ Å

    SvaraRadera
  2. Man sorterar dem och så "ger man bort" sånt som inte leks med. Eller ger dem till Myrorna. Man måste inte spara allt.

    SvaraRadera