måndag 13 december 2010

Lussetåg och Livis som tomtenissa

Bilderna från i fre, Livis som "Tomtenissa"



Denna "pall" tog jag fram idag, hon blev jätteglad.
Hon fick den av "Gudis" när hon va bebis, men nu passar den =)

Klädde granen igår kväll, Livis bara stannade å tittade imorse när hon såg den stå där, hon tyckte den va JÄTTEFIN! :-P
Dagen började med att Angelica å Freja kom hit å lekte med oss.
Tjejerna busade och mammorna pratade =)
De stannade tills de va dax för vila.
Efter vilan lekte jag å Livia, dansade och jagades.
Sen åt vi middag och efter det gjorde jag Livis "sovklar" och så gick vi mot centrum där det vankades luciatåg.
Vi va lite tidiga så vi passade på att gå å handla lite först å posta lite julkort.
Ica bjöd på glögg ute i kylan, där det skulle lussas och "tåget" kom, sjöng några sånger(lät så där) och sen stegade de iväg igen.
Men det va fint!
Livia gick hela vägen hem, och det va ju så klart jätteskoj, tyckte hon, jag oxå, men inte min rygg...
När vi kom hem så satte vi oss å tittade lite på "Bompa", på julkalendern och sen va det läggdax för tösen.
Så nu sitter jag här å väntar på att hon ska somna, passar på å blogga under tiden så ja bara kan slappa sen.
Tandl. ringde idag, för att beställa ny tid, han hade kollat på mina "plåtar" och upptäckt massa hål, trots att han inte ens gått igenom tänderna (??)
Min tandhygienist hittade 4-5 och hon gick ändå igenom tänderna ordentligt, men han, som inte ens har kollat i käften hittade massor... :-/
Ska beställa tid hos Folktandvården i januari ist, känns tryggare.
OM det nu är så att det är så många hål som han säger, så känner man sig nog mer välkommen dit, än hos "Den där"...
Blir dock ett högt pris å betala för att jag inte gått till tandl. sen jag va 19, vilket jag ångrar nu, är man rädd så är man...
Men men, bara sätta igång å få dom lagade.

8 kommentarer:

  1. Vad är det som jag skådar i fjärran jo en vacker hägring, någon som får vintermörkret att kännas inbjudande och varmt, ett leende som smälter mitt djupfrusna hjärta. En kvinna med ett varmt och gått hjärta och det är du.. Kram /Ensamvargen

    SvaraRadera
  2. En mycket söt tomte nissa med skrattgropar som bara lyser på henne. Vaaaa är du äldre än 19??? hehe....kram carina den anonyma hihi

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  4. Ensamvargen:
    Det va mkt fint skrivet, men jag hoppas att det va mig du skrev till å inte min dotter!
    Vet jag vem du är??
    //Maria

    SvaraRadera
  5. Självklar var det till för "dig" (f)
    /Ensamvargen

    SvaraRadera
  6. Bra det =)
    Men vem är du, kan du inte säga om vi träffats eller inte och hur du hittade till min blogg?
    Är så sjukt nyfiken!! :-P

    SvaraRadera
  7. Hörruröru gå till Carolina hon är toppen och är ju "bara över gatan från dig" hon är i samma hus som brittis och blom affären. Privat, inte dyr och supertrevlig. Fick bort min tandläkarskräck.
    Hon är super

    SvaraRadera
  8. God morgon du vackra hägring, denna underbara vinter morgon som svedala rike har att ge. Den som undrar får någon gång veta, men den som jagar kan missa och inget få veta. /Ensamvargen

    SvaraRadera