söndag 26 december 2010

Underbara julhelg

Ojoj, dax för lite uppdatering kanske.
Dagen innan julafton va supermysig, pappa å bror va ju här.
Vi åt lite och bytt julklappar, fick pengar å en skrivare, och Livia fick två gosedjur och en egen tv-fotölj.
Hon älskade den, när vi fikade så satt hon i den, med fötterna på bordet och kände sig jättestor, kan jag tänka mig =)
Runt kl 17 åkte vi ner till mamma å syrrorna i Åkers och åt, klädde julgranen och spelade Bongolotto, som vanligt vann man ju inget, men det va kul ändå.
Julafton va helt fantastisk, lilla mormor kom hem till mamma å vi åt julmat umgicks å bara njöt av dagen.
Efter Kalle Anka så va det dax för julklappar, så tomten (mamma) kom med lykta å säck.
Vi trodde alla att Livia skulle bli rädd, eftersom mammas mask så riktigt läskig ut, men inte då =)
Hon tittade lite undrande, men vågade t,om ge skräpet från paketen, till tomten.
Självklart fick hon massor av fina leksaker, massa fina kläder och fyra skojjigt filmer!
Jag fick oxå superbra julklappar, bara sånt jag önskat mig, såååå nöjd!!!!
Livis va jättetrött sen på kvällen, men ville ändå inte gå å lägga sig, eftersom vi hade så mysigt allihop, när vi satt i soffan å kollade på Emmas nya film.
Så hon fick sitta å kramas i min famn, till "kommissarie Späck.
Micke kom å hämtade Livia runt kl 12 å så åkte dom till hans mamma å firade jul.
Jag å mamma åkte bort till lilla mormor där det bjöds på sjukt god mat och roliga släktingar ;-)
Åkte hem runt 17:30, så kom bästa Linda hem till mig å vi drack å pratade skit, och sen gick vi ut på Berget.
En riktigt jävla kul kväll!
Vi hamnade på efterfest i Västergård och jag gick inte å la mig förens kl 8:30 imorse :-O
Vaknade och åkte hem, och nu, så här efter 3 timmars sömn så är man inte så uppkäftig kan jag lova.
Börjar nog bli lite för gammal för efterfest hahaha
Behöver jag ens skriva att jag bara legat på soffan hela dagen idag?
Livis kom hem vid 19, Micke å jag bytte julklappar (jag fick b,la en dammsugare, kanon!) och nu har han åkt hem.
Så nu tänkte jag göra mig klar, gå å lägga mig och läsa min nya bok som tomten kom med =)

3 kommentarer:

  1. Ser ut som din och Livias jul varit jättekul! Kram från Åsa med barn...=)

    SvaraRadera
  2. Låter som en underbar jul! Det e du helt klart värd!

    SvaraRadera
  3. Låter som om du har haft en riktigt bra jul hoppas nyår blir lika bra /Ensamvargen

    SvaraRadera