lördag 4 december 2010

Helgen i Åkers

Igår efter att vi varit på Öppna fsk och Livia hade sovit middag, så åkte vi ner till mamma å syrrorna i Åkers.
Vi hade en jättemysig kväll där med god mat, chips och Idol.
Livia kan så många ord nu och hon lär sig så fort.
I förrgår så gick hon runt å sa "Bompa" på kvällen, sen kom jag på att det va Bolibompa hon menade, igår sa hon "hopp" när mjukisgrodan hoppade, hon sa "kvack" när vi frågade va grodan sa, hon säger "döda" ist för öga. sen sa hon "brta" för borta,. när hon gömde saker bakom ryggen så de "försvann" osv
Hon kan ju massa ord, men de va de där orden hon lärt sig igår å i förrgår =)
Idag gick vi iväg till min mormor på adventsfika, morbror med familj kom oxå dit.
Mkt trevligt och mkt god fika, bla lussebullar, hallonpaj och pepparkakor.
Livis skulle egentligen åkt pulka, men det var för kallt så hon fick åka vagnen.
Igår stod hon vid mammas tv å kollade på "bompa" och då ställde de ner en kopp med te på tv-skärmen framför henne, och då lutade hon sig fram och låtsades dricka ur den, sååå sött =)))
Nu ska jag gå ner å kollade vidare på hockey!
Bye

Innan vi skulle åka i fre, så hade jag varit inne å hämtat blöjor mm i badrummet, och då glömmer jag att haspa dörren.
Så när jag står i köket och diskar hennes vällingflaskor och tycker att det blir "för tyst", så jag smyger å kollar va Livia har för sig.
Då står hon, inne i badrummet, och plaskar med kattbajs-spaden i toaletter hahaha

1 kommentar:

  1. Liten blir stor... Önskar att man inte missa så mycket. H/Pappa Micke

    SvaraRadera