lördag 18 september 2010

Sverige=Demokrati?!

De här med valet är ju bara ett stort jävla skämt!
Vi lever i en demokrati, eller det är iaf vad de vill att vi ska tro…
När jag städade imorse så hade jag Tv4 Nyhetsmorgon på och där var det slutspurt-debatt.
En representant från varje riksdagsparti fanns där.
Som vanligt stod de bara å ljög och lovordade sitt parti, och spydde galla över de andra.
Men nåt som störde mig mkt, och som alltid har gjort det är pratet om SD.
”Om SD kommer in i Riksdagen så måste vi se på möjligheterna att samarbeta över blocken”
”Vi måste hjälpas åt att motarbeta SD, så de inte får en vågmästarroll” osv osv.
Va faan, på ren svenska, är det för en jävla demokrati?!?!
Så, folket får alltså rösta på vilket parti dom vill, men om vi röstar på ”FEL” parti så ska de göra allt som står i deras makt att se till så de partiet inte får va med och bestämma.
De är alltså beredda att samarbeta, med sina värsta fiender, bara för att SD ska få så lite att säga till om som möjligt, PATETISKT!!
Och de som inte vill samarbeta över blocken för att få ”bort” SD, de målas ut som rasister i massmedia, och det i sin tur gör så att de, även om de inte vill, tillslut kommer samarbeta ändå.
Är det här demokrati: Rösta, men ni får bara rösta på det VI vill, det som är ”RÄTT”?!?!?!
Det är ju helt sjuk!
Om/när SD kommer in i Riskdagen, så kommer de in för att tillräckligt många av de svenska medborgarna vill se dom där.
De kommer in av en anledning, och den anledningen är att tillräckligt många av de svenska folket HAR FÅTT NOG!!!
Visst, de kanske inte har den mest genomtänka partiprogrammet, vad gäller skola, omsorg, välfärd osv osv, men de som röstar på dom, röstar ju på dom för deras syn på invandringen.
Jag kan nästan lova, att mer än hälften av pamparna i Riksdagen, delar åsikter vad gäller invandringen, med SD.
Men de är för fega för att säga nåt, för ”herregud” om man man skulle målas ut som rasist…
Det är inte politiskt korrekt att yttra något ont om invandrare eller invandringspolitiken.
Alla vill måla upp invandrarna som ”De som fått landet att blomma”, men allvarligt talat, öppna ögonen för helvete!!!!
SD kommer, om inte nu, så en vacker dag komma in i Riksdagen, så är det, för alltför många har fått nog.
Och jag kan inte, i min vildaste fantasi, tro att de kommer bli färre, utan snarare FLER, för varje valår som kommer luta åt SD.
Vi ser hur Sverige faller, och inser att det är dags att göra något åt detta.
Och den ”bästa” kommentaren va ju:
”Om ni bryr er om och älskar Sverige, så rösta inte på SD” Öhh, HALLÅ, nån hemma eller… NÄ!!
Nej, som sagt, det är så jävla sorgligt!
Vi har rösträtt här i Sverige för att folket ska få säga vad de vill och för att vi ska ”få vara med som bestämma hur vi vill att vårt land ska se ut”, men bara om man har en ”korrekt” syn…
De pratade om att om SD kommer in i Riksdagen så ska de utlysa omval?!?!?!
OMVAL, va faan menar dom, tror dom att de som röstade på SD röstade FEL eller.
Att de ”råkade” ta fel lapp och lägga i kuvertet eller?!?!!?
Jo, men visst, omval, skitbra, för alla som röstade på SD förra gången kommer säkert rösta på M eller S nästa gång, är det va de tror, eller är alla som röstade på SD inte välkomna i röstlokalerna om det blir omval, hur faan tänker dom?!?!
Äh, jag blir så trött på detta så det är inte sant.
Att folk orkar ljuga, kasta skit på varandra, och smöra, tror politikerna verkligen att folk köper deras lögner.
Valet är bara en tävlig, där de som ljuger bäst, vinner, tyvärr!
Och till er som läser detta och vill predika om invandring, SD-hat, andra partier osv osv, bespara mig det, för jag har mina åsikter, har alltid haft dom och kommer alltid ha dom, så är det bara.
Så skriv inga moralpredikningar i kommentarerna, för jag är inte intresserad!!
Jag har bestämt mig, imorgon går jag till vallokalen och lägger min röst på det som jag tror är bäst för Sverige!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar