lördag 18 september 2010

Städning och latning

I torsdags va Milo och Linda här och hälsade på.
Vi fikade och pratade och barnen lekte, alltid lika kul å trevligt att umgås med dom!
En nyfunnen vän, som man verkligen kan lita på!!!
Runt kl 16:30 åkte jag och Livia till Slöddertälje och hämtade hennes nya, fina vagn som anlänt till Bussgods terminal.
Efter det åkte vi ner till mormor och träffade släkten.
Det va morfars minnesdag, ett år sedan han gick bort.
Vi åt, fikade, åkte till graven och umgicks, och med vår släkt så får man alltid många goda skratt.
Jag har kommit fram till att ingen av min 4 morbröder är helt hundra i skallen hahaha
Så jävla sköna människor, som alltid bjuder på sig själva och kan få vem som helst att dra på smilbanden när de väl sätter igång =)
Livia höll igång till kl 21, 2 timmar på övertid, men som alltid va hon glad och busig, inte trött å gnällig alls.
Det märks att hon trivs med mkt folk omkring sig, hon är en riktigt social tjej, precis som sin mamma =)
I fredags så tog jag,Linda och barnen en promenad till Herrgården, och Livia fick inviga sin nya vagn.
Öppna Förskolan stod på schemat och efter det gick jag och Livia hem till oss.
Det blev en lugn myskväll hemma, med tanke på att regnet öste ner utanför fönstret.
Micke har sovit här, i Livias "leksäng" sedan i tisdags.
Har sagt att det är ok tills han fått internet och tv hemma, för just nu har han ingenting.
Och hur kul är det att bo mitt ute i skogen utan nån som helst kontakt med omvärlden...,
Idag, lördag är Micke och Livia på Torekällberget och på lite andra utflykter så jag får lite egentid och kan städa i lugn och ro inför imorgon.
Är klar sedan ca 30 min, så nu bli´re soffslapp och latning ett tag.
K 15 kommer tösen hem och då ska vi in med mormor på hockey i Tälje
Hoppas ni alla får en fin lördag ni oxå =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar