måndag 20 september 2010

SD- hat och SD-tjat

Allt detta tjat om hur SD ska motarbetas, hur de ska frysas ut från makten, hur illa alla tycker om dom osv osv, är inte det mobbing?!?!
De som hela valspurten har pratat om att alla människor ska ha lika värde är nu de som ser ner och smutskastar SD, är inte det lite dubbelmoral?!
Om de andra partiledarna hade lagt hälften så mkt energi på att prata väl om sitt parti, som de lagt på att smutskasta SD, så kanske de hade fått fler röster...
Det känns som om det är en tävling, den som kan prata mest illa om SD, vinner.
På valvakan igår så visste jag knappt vilket parti "han som va på tv" va ifrån, för de enda de pratade om va hur de skulle göra om SD kom in i riksdagen, att de orkar.
Folket har sagt sitt, och alla vi som röstade på SD, har inte vår röst lika mkt värde som de som röstade på tex M och S.
Har inte vi rätt att rösta på det vi vill?
Nu är det så att tillräckligt många vill att SD ska ha nåt att säga till om i Riksdagen, vilka är då dom som bestämmer att det inte ska vara så??
Vi lever i en demokrati, men när svenskarna har gett SD 20 platser i Riksdagen, för att de ska få makt, då ska den makten tas ifrån dom, är det rätt? NEJ!
Det ska demonstreras, debatteras och diskuteras om hur de ska få bort SD.
Missnöjet över valresultatet går inte att missa, men vi är även många som är relativt nöjda, glöm inte det!
Vi målas upp som rasister, nazister, kriminella mm, det har ju blivit en häxjakt, bara väntar på att de ska komma folk med högafflar å brinnande facklor hit.
SD ÄR INTE rasister, de har bara fått nog och insett att VI INTE KAN TA IN FLER, att vi måste hjälpa oss som redan bor i detta land.
För var ligger logiken i att vi redan har massa folk utan arbete och bostäder men vi tar in ännu fler?
Man kan inte "Mätta fler munnar än vad maten räcker till" så är det bara!!!
Och detta med folk på facebook som skriver:
"Om någon av er på min vänlista, röstade på ND eller SD, vill jag att ni genast tar bort mig som vän.
För jag vill inte vara vän med någon som har de åsikterna"
What the fuck?!?!
Baserar man en vänskap på politiska åsikter????
Är inte vänskap att kunna se över varandras "fel och brister", olika värderingar och åsikter??
Tydligen inte, så hoppa och skit!!!
Jag har som sagt haft min åsikter hela mitt liv, och det visste dom när vi blev vänner som unga, men helt plötsligt så måste man ju dansa efter alla andras pipa och skrika ut sitt missnöje om SD, precis som om de vill kunna klappa sig på axeln, bara för att de har varit så jävla duktiga och visat vilka "antirasister" de är.
Sorgliga människor, stackars er!!!
Tänk om alla hade samma åsikter om allt, fatta va tråkigt livet skulle vara då, alla kör samma bilar, har samma kläder, alla är kära i samma kille/tjej, samma musiksmak mm mm, fyyy faan va tråkigt.
Vilka skulle man då kunna reta gallfeber på genom att rösta "fel"???
Hahaha, detta är ganska kul, för jag vet att några av er som läser detta, kokar av ilska just nu, men kom ihåg att det är JAG som måste godkänna ERA kommentarer.
Och vill jag inte ha era åsikter publicerade, bara för att ni inte tycker som mig, då publiceras dom inte, känns detta igen?!?!?!
Inte så kul va?! :-P

1 kommentar:

  1. Haha jasså det tycker du jag ska? Vi får se. ;) By the way... Blidde inget besök hos Milos farmor imorgon såå I´m all yours! =)
    Kram

    SvaraRadera