tisdag 28 september 2010

Barnlek, handling och "tv-pejlare"

Idag va första dagen på LÄNGE som vi vaknade upp och inte hade några planer alls.
Men när kl va runt 09:30 så messade Therese och frågade om hon och Leo fick komma förbi, och självklart fick de det =)
Vi pratade, fikade och snackade, medans barnen röjde runt.
Livis sov när de kom, sen när hon vaknade och jag tog upp henne och hon såg Leo, då ville hon ner DIREKT, och de gick emot varandra och gav varandra en PUSS, sååå gulligt!!
Annars brukar hon vilja "mårna" hos mamma en stund när hon är nyvaken, men inte när hon såg Leo inte =)
Sen lite efter lunch så tog vi en promenix till Videon här och delade på en macka medans barnen fikade lite smörgåsrån.
Vi följde dom sen till bilen, och när vi står där och säger hej då så ringer Terese och frågar om vi vill ha sällskap, och självklart ville vi det =)
Så hon och Wilton kom förbi och lekte lite och va här fram till runt 15:30.
Sen käkade Livis lite och så kom Micke efter jobbet.
De lekte massa och jag passade på att åka och handla lite på Maxi.
Så jävla surt, jag handlade INGENTING tyckte jag, men de gick på 900 (!!!!??) kr.
Köpte liiite, men dyrt tydligen, kattsand 180 kr, klosax 80 kr, en kartong välling 110 kr, halkmatta till badkaret 120 kr osv.
Surt att ha varit å handlat, men inte handlat någon mat alls, förutom några burkar till Livis, men ändå lyckats göra av med närmare tusen kr :-O
Jaja, nu har jag kattsand, välling mm så det räcker ett bra tag framöver, och vissa saker va ju ett "engångsköp" som klosax, halkmatta osv.
Som sagt, det kostar och ligga på topp, eller nåt.
Sen när jag kom hem och Micke och jag satt å pratade lite, då knackar det på dörren, jag kollade i titthålet och där står en gubbe.
Jag öppnar, suck och faan, han va från Radio & Tv-tjänst...
Han hade stått å glott in genom vår häck (!!!!), nackdelen med att bo på bv, men får man verkligen göra så??
Man måste ju kolla ORDENTLIGT för att se in genom alla löv å kvistar!
Micke va här, och han blev jättearg på honom, kanske inte så bra, men han gick ju iaf tillslut.
Nu återstår bara att se om/när fakturan kommer =(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar