måndag 6 september 2010

Gummihopprace och omogna mammor ;-)

Runt kl 11 kom Susanne å William hit, vi fikade å barnen åt och lekte, runt lunch drog vi till Herrgården för Öppen Förskola.
Jag å Therese fick nåt tokryck där, hon och jag hade tävling på såna där stora hoppbollar som man sitter å på å skuttar fram, alla andra, de som inte känner oss, måste ha trott att vi va mentalpatienter på rymmen, men jävlar va vi skratta =))
Efter Herrgården åkte jag, Livis, Susanne å William till Coop å handlade lite, och sen bar det av hemåt.
Jag lagade middag till Livis å mig, och passade på å laga lite extra å frysa in i matburkar, så hon slipper äta den där tråkiga burkmaten utan smak.
Det är så uppskattat å tacksamt å laga mat till Dockan, för hon sitter bara å ropa efter mer mat så fort hon tuggat klart, mkt skoj!!
I slutet fick hon äta själv, bildbevis högst upp på sidan, det va inte kul å städa efteråt kan jag säga, men hon tycker det är så skoj och hon måste ju öva.
Alltid när hon fick käka burkmaten själv så va det inte mkt som åkte in i munnen utan hon satt mest å geggade, men när det är hemlagat så äter hon faktiskt massor, men självklart geggar hon då oxå, det hör ju lixom till =)
Eftersom Livia får panik, sen typ 2 veckor tillbaka, varje gång hon badar eller duschar (vi vet inte varför, för det har inte hänt nåt läskigt, men jag antar att det bara är en fas, å hoppas den får över snart), så det va bara för mig å hoppa i med henne, och då gick det kanon.
Vi plaskade, hällde vatten på huvudet, satte på både kranen å duschen, inget va läskigt utan bara skoj, för när mamma är med i badet, då är man tuff :-P
Eftersom fröken bara sovit idag kl 10-11 och ingen lunch/eftermiddagslur, så stupade hon här kl 18:40, men hon va inte gnällig alls nu på kvällen, så hon höll igång bra!
Har jätteont i ryggen idag, vet inte varför, men kanske är det efter vårat "hopprace" på Herrgården, plus att när jag låg på mage å balanserade så rasade jag rakt ner på en knapptelefon, hmm KANSKE kan bero på det =)
Dessutom höll jag på å slå mig gul å blå imorse oxå, skulle skynda mig in i sovrummet till Livia som blev ledsen när hon skulle vila.
På golvet ligger ett hårband, å självklart halkade jag på det, kroppen böjdes åt alla håll som det går, och inte går, men jag lyckades hålla balansen i en halvsplitt, och vad som kunde ha slutat med brutna ben, blev bara en ordentlig sträckning i v. lårmuskel, vem förutom jag skulle lyckats med en sån klantig början på en måndag?
Nån som är förvånad... Nä, tänkte väl inte det heller :-D
Nu blir det soffslapp å lite ansiktsbokande!
Ha en fin måndag!!
(Har glömt å skriva här vem det är som har gjort den fina "överskriften med bilderna", TACK THERESE, jag e supernöjd!!!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar