onsdag 15 september 2010

Nu har vi blivit med katt :-D

Gårdagen va supermysig!!
Vi började med att gå och möta Annika och Filippa vid ankdammen, vi gav dom mat och gick sedan och lekte i en lekpark.
Sen åkte vi hem till Therese och Leo, där lekte och fikade vi, 4 mammor med barn =)
Therese gubbe jobbade natt så jag och Livia blev kvar där på middag, och sen fick Leo och Livis bada i badkaret tillsammans.
Livia som har gått ifrån att ÄLSKA å bada, till att få panik (vet inte varför, inget har hänt), tyckte det va jättekul å bada med Leo.
Så nu blir det till att skippa badstolen och köpa en halkmatta ist.
Barnen fick vällning och sen åkte vi hem till oss.
Tack fam Magnusson för en jättemysig tisdag!!!
Idag va vi på Öppna Förskolan, fullt ös som vanligt.
Sen åkte jag, Livia, Linda och Milo hem till oss för lite mer bus och fika.
Efter Livias eftermiddagslur så sitter vi å myser i soffan, sen går jag å byter blöja på henne.
Då ligger hon på skötbordet och det låter som om hon inte kan andas in vissa andetag :-O
Jag tar upp henne å går å ger henne lite vatten och sen ställer vi oss i fönstret å kollar på bilarna.
Hon andas vanligt, men lite kortare andetag å vissa av andetagen  låter det som om hon inte får luft, plus att hon börjar gråta varje gång hon låter så, PANIK!!
Linda ringer Sjukvårdsrådg. och dom säger att vi ska skynda oss till Vårdcentralen, ÄNNU MER PANIK!!!
Vi kastar oss ut i ösregnet å springer typ hela vägen till VC, väl där å hela vägen dit, så andas hon normalt.
Vi kommer dit å allt är som vanligt, hon busar, är glad och leker med personalen.
De lyssnar på henne, kollar öron, hals å känner på körtlar osv, men hittade inget.
Kanske va det bus till en början, men sen kom hon inte på hur man andades vanligt igen... jag vet inte.
Läskigt som FAAN va det iaf, och jag va jätterädd, men försökte hålla mig lugn.
De tröck ner tungan med en spatel, när de kollade halsen på henne, hon fick jordens kvälvning, men sen när han tog ut spateln så log hon bara åt läkaren (jag trodde hon skulle bli skitsur/arg, eller ledsen, men nä)
Sen ville hon komma upp i läkarens famn, busade med sköterskorna och hade jätteskoj på VC =)
De hittade som sagt inget, å sa att "barn kan låta så ibland, utan att det behöver vara nåt" ?!?!?!?!?!
Men OM hon gör så igen så ska vi komma in igen, men vi HOPPAS att det INTE blir så igen!
Mitt lilla hjärta skrämde mamma ordentligt idag kan jag lova, tårarna va nära!!!
Vi gick hem, Micke å Livis farmor kom och de busade massor.
Jag åkte å hämtade kissen, Lizzy heter hon, och ligger just nu bakom min rygg, i soffan, å gömmer sig =)
Hon är suuupersöt, ska bli kul å se Livis min imorgon när hon ser kissen :-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar