måndag 20 september 2010

Livis firardag och födelsedag

Igår hade vi drop-infika för släkten.
Kände att eftersom vi är så många i våra släkter så skulle vi inte hinna med alla idag som ville fira henne, så det fick bli igår ist.
Dagen började med att mamma, syrrorna och mormor kom hit runt kl 11:30, och sen rullade det på med folk ända till kl 18:00 då de sista gick.
Vi va bra trötta igår kväll kan jag lova.
Men det va bra att vi inte tog alla på samma tid, för då hade det bara blivit stress, både för Livia och oss, å man hade inte hunnit va social med alla.
Hon fick såå fina presenter, bla en jacka, kläder, leksaker, pengar, böcker, cd-spelare till sitt rum, och mkt mkt mer.
Tror hon va riktigt nöjd!! =)

Idag är ju hennes födelsedag och vi började med å åka in handla å byta lite kläder och böcker (Micke hade köpt Max-böcker som va vanliga sidor, men de är bättre me hårda sidor så hon kan läsa sj, utan å ha sönder boken)
Sen åkte vi till Öppna Förskolan, där de sjöng för Livia =)
Hon lekte och röjde runt massor, som vanligt, och hade jättekul!
Sen åkte vi hem, Micke kom tidigare från jobbet, och så fikade vi lite och hon fick öppna presenterna från oss.
Hon fick en jättefin bondgård, me massa tillbehör av sin pappa, plus 6 st Max-böcker, hon ÄLSKAR Maxböckerna!
Han har även köpt en prinsessmatta till hennes rum, men den fick hon tidigare i veckan.
Av mig fick hon ett Pippi-tält, eftersom hon ÄLSKAR att "göra koja", plus en larv som man går å drar, med bollar som snurrar.
Sen fick hon ju även katten av mig, men den fick hon ju tidigare i veckan =)
Sen mös hela familjen i soffan, och så gick vi in å la henne.
Jag gick upp efter ett tag och Micke fick henne å somna.
Det är så kul, hon går typ hela tiden nu!
Och varje steg hon tar gör så mitt hjärta hoppar av glädje, jag är sååå otroligt stolt över henne!!! <3

1 kommentar: