fredag 3 september 2010

Framåt bus

Dagen började med att vi åkte in till Maxi å bytte blöjorna, sen till Herrgården på första Öppna förskolan för oss.
Det va jättekul, fram till hon som höll i det, tog fram Keyboarden och började spela Gud och Jesuslåtar, what the fuck, vart har vi kommit?!?!?!
De drog fram två skynken som barnen vi leka på och ett som va ovan dom, så det blev som en koja, det tyckte Livis va svinkul.
Det bästa va när hon spelade och alla sjöng "Stor våg, Liten våg" och Livia kröp fram till Keyboarden och tryckte på en knapp, innan jag hann fånga henne, och det började låta som om nån spelade trummor.
Livia tyckte nog att det va lite för lugn musik och att det behövdes "piffas upp" lite, vi va fler som höll med ;-)
Min älskade dotter va jätteframåt och satt i mitten av ringen, kollade på de andra barnen och dansade.
När de sedan började sjunga barnens önskelåtar, låtar som man kan, som tex Imse Vimse osv och jag ville ha henne i knä å göra rörelser, nja då fick jag henne att stanna typ en låt, sen skulle hon iväg å leka igen =)
Hon är verkligen inte blyg för fem öre, det är väldigt skönt!!
Sen åkte vi hem och busade massor och runt kl 17 kom Micke förbi en sväng.
Nu på kvällningen, när Livis somnat va det ju meningen att jag skulle se fotbollen, men NEJ det gick ju inte serrni, för jag har tydligen inte 6:an på boxen.
Så alltså, den bästa kanalen av alla har tydligen inte vi, det suger ju fårpung!
Imorgon vankas det 50-årsfest, Micke och jag som ska iväg, ska bli skoj!!
Hoppas ni får en trevlig fredagskväll!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar