torsdag 23 september 2010

Orättvist!!

Sitter ibland inne på familjeliv och gluttar runt.
Ser många trådar i forumet om barnlängtan, eller oönskad barnlöshet.
Tycker detta är så hemskt!!
Tänk att vissa, som verkligen vill, inte kan få barn, att vissa får kämpa å kämpa, hoppas och hoppas, men aldrig får sin önskan uppfylld.
Att få barn är det vackraste och mest underbara man kan vara med om här i livet, det är nåt som alla borde få uppleva!!! (alla de som är bra människor och som behandlar barnen väl dvs)
Att veta att det finns vissa, som verkligen INTE ska ha barn, de som misshandlar, utnyttjar å vanvårdar sitt/sina barn, när det finns det människor, som har så mkt kärlek att ge, som inte vill annat än att ha en liten, men som inte kan få, gör mig så förbannad!!
Så hemskt att veta att oönskade barn finns här i världen, samtidigt som det sitter par, med hjärtan fyllda av kärlek att ge ett barn, men som aldrig får chansen...
Livet kan vara så orättvist ibland, vem är det som väljer att just DE inte ska få uppleva glädjen med barn?
För mig och Micke gick det både lätt å snabbt att bli gravida, och det är jag väldigt glad och tacksam för.
Tycker de 2-3 månaderna som vi försökte "på riktigt" va jättejobbiga, man gick å hoppades, va nervös när "veckan" skulle komma, å hoppades att den inte skulle komma.
Man blev såååå otroligt besviken när man inte va gravid.
Tänk då att känna den besvikelsen månad efter månad, år efter år, usch jag hade blivit helt förstörd!
Men det är bra att det finns hjälp att få, till de som behöver, men det är ju tyvärr inte säkert att det funkar ändå.
Vissa kan ju ha " nåt fel", antingen mannen eller kvinnan, sen finns de ju de par som "inte passar med varandra" när det kommer till att skaffa barn.
Fatta att ha hittat sin själsfrände, och så "passar" man inte, man har å välja mellan att leva med sitt livs kärlek, barnlös, eller lämna kärleken å gå vidare å ha chans att få barn, hujj va jobbigt =(
Nä, jag är väldigt tacksam för att det gick så lätt för oss att få vårt underbara mirakel.
Och jag lyfter på hatten till de som inte ger upp, som kämpar och kämpar, för att få ett litet barn.
Kom ihåg, det sista som överger människan är hoppet, jag önskar er all lycka och håller tummarna för att de lyckas och får sitt kärleksbarn!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar