onsdag 22 september 2010

Dagen idag då

Idag tog vi en promenad till Öppna Förskolan, underbart väder!!
Det röjdes för fullt där, som vanligt och Livis hade svinkul =)
Sen bar det av en sväng till Ica och sen hem till oss.
Annika och Terese, plus deras sötnosar, följde me oss hem och lekte och fikade.
På eftermiddagen kom Micke hit och busade och badade me Livis.
Sen va det meningen att han skulle stanna å kolla på Idol, men han va pisstrött å somnade på soffan.
Va inte så lätt å kolla å lyssna på Idol, när någon ligger å snarkar på soffan =)
Så jag väckte honom å sa att om han inte tänker titta, utan bara vill sova, då kan han ju åka hem till sig.
Men det va inte så populärt, jag va bara taskig som inte lät honom sova.
(Förstår honom att det är jobbigt att vakna å sätta sig i en kall bil å åka 1 mil, när man är pisstrött, nyvaken å har somnat skönt på soffan, men ändå.
Han har ett eget hem å sova i, bara störande å ha nån som ligger å snarkar när man försöker se på tv)
Så nu är vi lite oense, igen...
Men det går nog över snart igen ska ni se, det gör det alltid.
Imorgon ska vi till BVC, på ettårs-kontroll å Livis ska ta sprutor, usch jag vill inte =( *ÅNGEST*
Men det måste ju göras, så det är bara å gå dit... men jag vill inte att de ska sticka min sessa =(
Bara hoppas hon inte bli sjuk av sprutorna, eftersom hon redan är förkyld...
Får höra om de tycker hon ska vänta me å ta dom tills hon är helt frisk, men å andra sidan så är det skönt att ha de gjort, plus att denna årstid är de ju typ snoriga hela tiden, de små liven...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar