måndag 2 maj 2011

Sååååå stolt!!!!!

Idag när jag kom hem från jobbet så kom en trött Livia med sin pappa.
Vi satte tebax bilstolen i min bil och sen gick jag och Livia hem till oss.
Vi lekte, gosade, tittade på Pippi och badade.
Åh va jag har saknat henne!!! <3
Jag frågade henne, när vi satt och lekte, om hon ville duscha eller bada, men fick nej på båda frågorna.
Då frågade jag om hon ville gå på pottan och sen bada, och det ville hon.
Hon gick före mig till badrummet, tände lampan och gick fram till pottan.
Jag hjälpte henne av med byxor och blöja och så satte hon sig.
Hon satt ett tag, ställde sig, tittade och såg att inget kommit.
Sen satte hon sig igen, och tog i, ställde sig och kollade, ingenting...
Sen satte hon sig en tredje gång, kämpade massor, och ställde sig och kikade.
Och hon hade lyckats, i pottan låg nr 2 :-D
Jag blev så sjukt stolt och glad och sprang och hämta mobilen för att föreviga "the moment" (ja, jag vet, man är lite sjuk som mamma, men det är en JÄTTESTOR grej, ett stort steg i utvecklingen och jag är såååå stolt) :-D
När jag kom tillbaka 1 sek. senare så va Livia påväg å försöka komma ner i badet.
Så hon tyckte med andra ord inte att det a så speciellt, hon gjorde ju bara de man skulle, men jag, jag satt mig och ringde runt och messade till massor ;-)
Skönt att ha mammas stora, underbara Sessa hemma igen!! <3

2 kommentarer:

  1. Hihi, sött att hon kikade efter =)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag saknar fotot så att mormor får se också:)

    SvaraRadera