torsdag 19 maj 2011

Kort arb.dag och mkt bus

Livia bjuder mamma på vindruvs-mellis i lekparken
Idag va det stängt på vårt dagis pga planeringsdag.
Så jag och en kollega delade på tiden, på ett annat dagis, där våra tre barn som inte fick ledigt, skulle gå.
Min arbetstid idag va 07:30-12:30, riktigt jävla skönt!!!!
Åkte hem, fixade och packade ner mellis till Livis, dammsög en snabbis och mötte sen Linda och Milo och så tog vi en promenad för att hämta mitt Hjärta!
Hon låg å sov i vagnen ute när jag kom, de hade firat Förskolans dag med picknick i parken med andra förskolor, även en teater hade de fått se =)
Livis somnade i vagnen på väg tebax till dagis.
Hon vaknade, eller jag väckte henne, och så begav vi oss till en lekpark alla fyra.
Vi gungade, klättrade och lekte i sandlådan, efter ca 1,5 tim gick vi och handlade.
När vi sitter i sandlådan så tar jag upp en sandkaksform som såg ut som en båt.
När Livis ser den sjunger hon "En liten båt, blir ofta våt, om magen" och det lät som om hon sjöng rätt melodi, såååå gulligt så jag höll på å smälta!!!
Efter vi varit i affären så gick Linda och Milo hem till sig och vi hem till oss.
Livis och jag åt våfflor, sylt och grädde till middag, sen blev det en dusch för tösen och efter det så hjälpte hon sin mamma att baka en kladdkaka.
Hon fick välta i måtten i bunken och hjälpa till att vispa, hon verkade tycka det va jätteskoj.
Men det bästa va nog, enligt henne, att hon fick hjälpa mamma att slicka skålen ;-P
Tyvärr blev kakan lite bränd eftersom jag glömde ta ut den, så det va inne typ 4 minuter för länge.
Ska provsmaka om den funkar ändå, för tanken va att fröknarna på Livis dagis, skulle få kalasa på den imorgon.
Men som sagt, vi får se.
Jag och Livia smakade en liiiiten liiiiten bit förut, Livis tyckte det va jättegott, jag oxå, men kanterna blev lite brända...
När vi satt i soffan och kollade bompa så la hon mitt hår för mitt ansikte och sa: Picka-Buuh (eller hur titt-ut nu stavas på engelska)
Jag har sagt det några ggr till henne, och första ggn jag sa det så upprepade hon det direkt, klockrent =)
Glömde även skriva i tis att Livis sa "Älskar dig" för första ggn, jag sa det till henne och så sa hon tillbaka, mitt hjärta smälte!!!!!!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar