måndag 16 maj 2011

Sammanfattning

Ibland lönar det sig att öppna käften och kunna säga ifrån ;-)
Orkar eg inte blogga idag, men måste ju göras då det va länge sen.
Fre: Jobbade till 17:30 och sen åkte jag och mina kollegor (inte alla men dom som ville) till ThaiBoat i Sthlm och åt.
Mkt trevligt hade vi, och god mat var det.
Dock blev vi ivägstressade av de som jobbade där, eftersom vi tydligen bara fick ha bordet till ett visst klockslag, vilket INGEN talat om för oss när vi bokade.
Vi satte oss ist i fören av båten och fortsatte vår kväll.
Jag gick och sa till ena servitrisen att jag tyckte det va dåligt att ingen informerat oss om detta när vi bokade, och att det va riktigt illa att ena servitrisen verkligen stod och stressade oss genom att titta fram hela tiden bakom en vägg...
Jag sa att vi kände oss ivägkörda och att vi faktiskt tänk sitta kvar större delen av kvällen.
Hon kom, efter det, och bad om ursäkt, och sen fick vi största fruktfatet och två olika sorters sorbé som kompensation =)
På fatet fanns b,la drakfrukt, annanas, vindruvor, jordgubbar, kiwi osv.
Runt kl 22 åkte jag och några kollegor, som jag släppte av i Huddinge, hem, lyckad kväll!
Lör: Angie och Linnéa kom och hälsade på, vi fikade och snackade, jättetrevligt!
Sen åkte jag in till Bolaget i Tälje, handlade slingor på Maxi och köpte ett par sandaler till Livis och ett par "partysandaler" till mig, på Skopunkten, sen åkte jag hem.
Käkade, gjorde slingor på mig själv för första och sista ggn, vilket jävla jobb det va!!! :-O
Sen tog jag bussen kl 18:15 in till Tälje och hem till Mika på fest.
Vi va ett gäng tjejer där som hade mkt trevligt, vi snackade, drack och hmmm, kollade på Melodifestivalsfinalen...
Runt kl 23 beställde de andra taxi, men då kom snälla Linda och hämtade mig (kändes onödigt att betala 200 kr i inträde, Just D uppträdde, därför va det så dyrt, och sen gå behöva gå 2 timmar senare, ensam genom badparken, för att ta bussen till byn...)
Linda körde hem mig, och jag hämtade mer dricka och sen bar det av till Tessan och Jimmy, som kom från kryssning, på fest =)
Trodde de skulle va dom två och några till, men det va MASSOR med folk där.
Vi festade ett bra tag, och det va jätteskoj!!!!
Jag somnade runt kl 5 på morgonen.
Sön: Bakissöndag = segsöndag, Låg på soffan, tittade på tv och bara "va".
Runt kl 16:30 kom Micke med Livis och vi åt pizza.
Livis fick en egen, barnvesuvio, hon åt inte mkt, men hon tyckte det va gott =)
Mån: Gosmorgon, lämnade Livis på dagis och drog och jobbade till 15:15, sen hämtade jag Livis.
Vi ställde bilen hemma och tog sen en promenix till Ica.
Sen hem, titta på Pippi, åt middag framför tv:n :-P Livis duschade, sen blev det lelle och soffmys till Bompa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar