tisdag 3 maj 2011

Jobbig tisdag

Livis började morgonen med att gå på pottan och göra nr 2 :-)
Åkte till dagis och lämnade henne, hon vinkade glatt och jag åkte till jobbet, för en lång dag...
Vet inte vad det var med barnen idag, men fullt ös var det, och vissa av dom hade ett jävla humör, suck och pust.
Jobbade till kl 16:30, tisdag = min sena dag, och åkte sen hem.
Gosade, lekte och mös med Livis, så härligt att komma hem till sitt underbara hjärta!!!
När hon väl skulle sova, och jag skulle käka några mackor eftersom jag inte käkat sen 11:45 idag och va därför SKITHUNGRIG, så hade hon inte samma planer.
Jävlar va arg och ledsen hon var, hon som alltid brukar somna själv, utan problem...
Har ingen aning va som va fel...
Gick in, lyfte över henne till min säng och försökte få henne att somna, men hon låg bara å kikade.
När jag bad henne blunda så slöt hon ögonen ett tag, låg sedan och kikade och tillslut åkte ögonen upp helt igen.
Hon satte även handen som en skärm ovanför ögonen, för hon trodde inte att jag skulle förstå att hon då låg coh kikade fast jag inte kunde se hennes ögon, busfrö =)
Så där höll vi på ett tag, innan jag testade och la tebax henne till sin säng.
Hon va lite ledsen av och till, jag va inne några ggr å klappade och pratade lite med henne, men hon gav sig inte.
Så efter att ha kastat i mig två mackor så gick jag in, lyfte åter över henne till min säng och då, tillslut så gav hon med sig och somnade medans vi låg och kramades!
Glömde skriva att hon faktiskt gjorde första nr 1 på pottar innan vi satte på jamasen :-P

Inatt drömde jag så sjuuuukt läskiga och hemska drömma, en handlade om att två dog och en stod jag på en sorts stor stege, men kom inte ner och höll hela tiden på att falla ner mot en säker död...
Skitläskigt, och jag vaknade hela tiden, säkert 1 gång i timmen under hela natten.
Vet inte varför, men antar att det är alla tankar som rör sig i skallen på dagarna, som även ligger bakom mardrömmarna denna natt...
Hoppas både jag och Livia får en bra natt inatt, utan läskiga drömmar och annat som stör!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar