tisdag 10 maj 2011

Härlig dag i solen!

Idag lämnade jag Livis på dagis kl 9, de skulle på kalas hem till en på avdelningen, som fyllde år.
Efter det åkte jag hem och körde igång tvättmaskinen och satte mig på soffan, med datan i knät.
Runt kl 10:30 tog jag en promenad till centrum och handlade lite och hälsade på Sofie, på Jackpot, snackade lite prutt.
När jag antog att solen hade nått vår tomt så begav jag mig hemåt.
La mig på en filt ute i solen och "stekte gris", efter att jag hängt tvätten.
Satan i gatan va varmt det va, men det va bara att härda ut.
Läste lite, lyssnade på musik, och njöt av att alla måsten blev klara igår.
Mamma kom hit och lämnade vetemjöl, som jag glömde att köpa, och hämtade sin lapp från när hon vabbade, och sen åkte hon till jobbet.
Jag gick in och gjorde i ordning en broccoli och fetaostpaj, till middag idag och sen åkte jag till dagis och hämtade min skatt.
Vi lämnade två presenter och ett kort till hennes fröken Susanne, som ska sluta på fredag.
Så jävla tråkigt, eftersom hon är en riktigt härlig tjej, med mkt "GO" i och med en härlig humor (och självklart är hon kanon med barnen oxå!!!)
Vi va ute i lekparken när Micke kom, lekte en stund till och sen gick vi till vår tomt och lekte massor mer.
Vi va ute i ca 2 timmar innan vi gick in och åt middag.
Efter det blev det dusch och gos i soffan för Livia.
Trots att hon inte sovit någonting alls idag på dagis, eftersom de va kalas och kom tebax sent (och då ville Livis inte sova) så va hon på jättebra humör, precis som vanligt, men hon somnade dock kl 18:30 ist för kl 19.
Nu ska jag kika vidare på fotbollen, och sen krypa ner i sängen, eftersom jobbet kallar imorgon.
Ha en mysig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar