onsdag 18 maj 2011

Gungberoende?!

Underbara underverk <3

Lite bus innan dagis (ca 06:15, men lika glad som alltid)

Samma här =)
Idag hämtade jag Livis kl 16 och vi åkte hem.
Eller hem och hem, vi parkerade bilen och stannade för den obligatoriska lekstunden i lekparken utanför.
Varje morgon vinkar vi hej då till gungorna när vi åker till dagis och varje dag, när jag hämtar henne så leker vi i den när vi kommer hem.
Det enda hon vill göra är att gunga, gunga och gunga.
Spelar ingen roll hur många timmar man är ute och gungar, hon blir ändå helt förstörd när vi måste gå in.
Skitarg är väl kanske ett bättre ord...
Men va ska man göra, vi måste ju inte och laga mat och göra de dagliga kvällsbestyren, men hon håller inte med.
Efter lite klagan, skäll på mamma och tårar så tittade vi lite på Pippi  och sen åt vi middag.
Sen blev det en dusch för fröken och så satte vi oss och tittade lite på Bompa och drack lelle.
Runt kl 18:15 så frågade jag Livis om hon ville åka vagn, och det ville hon.
SÅ jag bäddade ner henne med täcke, kudde, snutte och vovve och så begav vi oss ut.
Hon fnittrade när jag la kudden under hennes huvud, såg ut som om hon tyckte det va jättemysigt =)
Anledningen till promenaden är ETT: Att hon varit ledsen några kvällar på raken nu och inte velat somna.
Hon ligger vaken och är ledsen och det tar ett bra tag innan ögonlocken ger upp och går igen.
TVÅ: Förut när jag va mammaledig så var jag ute och gick jätteofta och jättelänge, men nu blir det inte så längre.
Man jobbar, kommer hem, leker och slappar på soffan...
Så jag kände att dels får Livis somna mysigt i vagnen och dels får jag motion på köpet :-P
Det tog ändå ett bra tag för henne å somna, hon låg och pratade, busade lite och vägrade ge upp kampen mot de tunga ögonlocken, men tillslut "förlorade" hon och somnade.
Va ute och gick i ca 50 min, jätteskönt, och hon somnade efter ca 40 min promenad.
När jag kom hem så la jag över henne i hennes säng, hängde tvätten och nu slappar jag på soffan innan duschen kallar.

1 kommentar: