måndag 9 maj 2011

Duracelkanin på Crack? ;-)

Va hemma från jobbet idag, eftersom jag inte är helt kry och kände att jag behövde ett tag till på mig att kurera mig från min "vän" Halsflussen...
Lämnade Livis kl 9 på dagis och begav mig hem för att ta igen mig, trodde jag...
När jag kom hem så tänkte jag att jag dammsuger lite innan jag lägger mig på soffan.
När dammsugningen va klar så blev det skurning, efter skurningen så blev det till att tvätta, vika och hänga tvätt.
Efter lite lunch gick jag ut i trädgården, i solen, och fixade lite, rensade lite ogräs, la ny jord, sådde gräs, la på gödsel och ställde ordning Livis rutschkanon, plastgung"häst" mm mm.
När jag va klar så kände jag att jag INTE skulle ha gjort allt det där, kroppen sa ifrån ordentligt.
Ibland är det inte bra att ta Alvedon, lätt å glömma bort hur man egentligen mår.
Men jag är ju sån, hur jag än mår, att vet jag att jag har "måsten" så MÅSTE jag göra klart allt det, innan jag kan koppla av.
För om jag inte gör klart allt innan, så ligger jag bara där på soffan och stressar upp mig på allt som måste göras, å då kan jag ändå inte slappna av och ta det lugnt.
Som vissa av mina vänner säger, ibland är jag en Duracelkanin på Crack =)
Men imorgon så har jag INGA måsten, imorgon ska jag försöka att bara ta det lugnt och ta igen mig!!!!!
Tog en promenix till dagis och hämtade Livis och så gick vi hem.
Vi va ute och lekte, både på vår tomt och i lekparken.
Vi gungade, åkte rutschkana, körde dockvagn mm mm.
Kl 17 kom morfar (min pappa) och hälsade på.
Livis och morfar va ute på tomten och lekte medans jag lagade korvstroganoff med cous-cous.
Morfar stannade och åt med oss, sen tittade vi alla tre på Bompa och lite fotboll.
Runt kl 19:30 gick jag å la Livia och jag å pappa kollade på Sverige-Kanada HockeyVM.
Pappa åkte hem efter första perioden och jag slappade på soffan.
(När vi satt och käkade så kallade pappa Livia för charmtroll, hon duttade då med sitt pekfinger på näsan och sa "Charmtroll".
Efter några sekunder kom jag på att det va ju så moster gjorde på hennes näsa varje gång hon sa charmtroll, när hon va nere för några veckor sen.
Livis kom alltså ihåg det, och kopplade direkt, även fast ingen gjort så verken innan eller efter =)
Självklart kallar vi och många andra henne ofta för charmtroll, men aldrig att vi har duttat henne på näsan, men hon kom som sagt ihåg, BALLT!!!!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar