torsdag 7 april 2011

The Visdomstand

Imorse va Livis glad när jag väckte hennes, så vi hade en riktigt mysig morgon.
Åkte och lämnade henne på dagis och drog och jobbade.
Jävlar vilken kämpig dag, hade så satans ont i min mun att jag inte visste vart jag skulle ta vägen.
Klarade inte av höga ljud, klarade inte av att prata högre än lågt, klarade inte av snabba rörelser mm mm, och då är det inte att rekommendera att jobba på förskola!!!!
Slutade egentligen kl 16, men kl 15:05 så pusslade kollegorna ihop det med barnen så att jag kunde åka till närakuten på Huddinge sjukhus.
Fick träffa en läkare, som tog en spatel, flyttade på kinden, tittade snabbt, utan ficklampa och sen frågade om jag va allergisk mot nån medicin.
Han såg DIREKT att jag behövde det, skönt!!! För jag va lite orolig att han skulle behöva pilla på tand å tandkött mer.
Jag fick penicillin, speciellt för inflammation i munnen och sen frågade han om jag ville ha nåt smärtstillande.
Ja sa JA, eftersom alvedon och ipren inte hjälper.
Han frågade om jag ville ha Citodon, men det vågade jag inte eftersom många säger att de blir lite flummiga första gångerna dom tar det, så jag fick nåt som va starkare än Voltaren, men som man inte blir "knäpp" av.
SATAN i gatan va ont jag hade efteråt, bara för att han dragit i kinden!!! :-S
Trodde jag skulle svimma när jag gick till apoteket!!!
Köpte alvedon och drog i mig och åkte sen till Nykvarns apotek, eftersom de på Huddinge hade strul me datan och inte kunde se recepten.
Handlade Nutrilette på Ica, eftersom jag behöver få i mig näring när jag inte kan äta, och åkte sen hem.
Livis va me sin farmor hemma hos oss, hon hade hämtat Livis på dagis eftersom Micke jobbade över.
Vi busade och lekte med Livis och sen kl 19 åkte "farmor" hem till sig och jag å Livis såg Bompa och nu sover hon sen 45 min.
Jag ska ta en "smärtis" och sen hoppa in i en varm dusch.
Bye!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar