måndag 18 april 2011

Saknaden är stor

Lördag bestod av städ, rensning och fix på uteplatsen, sen åkte jag till en badstrand och mötte upp en vän.
Vi snackade några timmar och sen åkte jag hem och fixade lite innan Linda kom och invigde uteplatsen med mig, för denna säsong.
Vi satt ute i solen och drack, snackade skit och lyssnade på musik, asnice!!
När vi sitter där, får jag ett sms, med en svar på en  fråga, som fick mig väldigt glad!!! =)
Vi tog 22 bussen in till Tälje och gick till Croc´s In, där det va liveband.
Efter det tog vi en taxi till Saltskog, för å leta efter någon, som vi inte hittade, så vi åkte hem ist.
Söndagen var seg, helvete va dåligt jag mådde.
Ont så in åt helvete i håret, jag va så dålig så jag spydde t,om... JÄVLA VIN!!!!
Efter lite mat och en dusch så mådde jag betydligt bättre och satte mig på uteplatsen och läste ut min bok "Varför gråter inte Emma"- riktigt jävla bra, den kan jag varmt rekommendera!!
Gick även till centrum och beställde avoccadobitar, sen gick jag hem, åt och slappade i soffan hela kvällen.
Idag, måndag har jag varit och jobbat.
Slutade lite tidigare idag, eftersom jag skulle till vårdcentralen 15:30, för att få remiss för pricktest och få allergimediciner utskrivet.
Jävla idiot till läkare, jag förstod inte vad han sa och han förstod inte vad jag sa.
Han satt å fnyste, hånflinade och himlade med ögonen, när jag snackade, och jag va nära på att resa mig upp och gå till receptionen och begära att få träffa en annan läkare.
Pratade med en kvinna som jobbade på apoteket, som ringde min läkare eftersom han skrev ut fel medicin, hon förstod inte heller vad han sa.
Jag berättade hur jag hade blivit behandlad, och hon tyckte jag skulle höra av mig till "nån högre uppsatt" på Nykvarn vc, funderar faktiskt på att göra det.
Förut när jag bodde i Tälje så sa jag alltid till att jag ville ha en svensk läkare, men trodde inte detta skulle behövas i Nykvarn, men jag hade tyvärr fel.
När jag går för att få mediciner osv så vill man gärna kunna göra sig förstådd och förstå vad läkaren säger...
Efter det åkte jag och hälsade på Livia hos Mickes mamma (Micke va så klar oxå där)
Hon hade fått nya solbrillor idag och en jättefin AIK-tröja =)
Sååå underbart att mysa och busa med henne, saknar henne så otroligt mkt och längtar så sjukt mkt tills på tors kl 13, då jag från "hämta hem henne" igen =)
Det gjorde så himla ont i hjärtat att åka därifrån, kändes så konstigt och jag blev riktigt ledsen!
Nu förstår jag hur Micke känner det varje gång han är här och hälsar på henne.
Det är så tomt här hemma utan mitt hjärta och jag önskar att det var torsdag redan imorgon!!!
Hon har det jättekul hos Micke och hennes farmor, så det är inte det, utan det är bara det att jag saknar henne sååååå mkt, jag är halv när hon inte är hos mig!!!! <3
Mammas lilla hjärta!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar