onsdag 27 april 2011

Utvecklingssamtal =)

Idag fick vi lite sovmorgon, eftersom jag skulle på utvecklingssamtal på Livias fsk.
Det va skitkul!!!!
Fick höra bara positiva saker och jag är så sjukt stolt över min och Mickes underbara tös!!!
Jag fick höra att hon alltid är glad, positiv, alltid är med på saker och är aktiv.
Hon tycker om att vara "där det händer" och iakttar gärna de stora barnen i deras lek.
Hon är öppen för nya saker och är inte bang på att känna på och pröva allt, tex när de är ute i skogen.
Hon är oblyg och kan gå fram till andra fröknar, från de andra avdelningarna, och berätta vad hon vill.
Hon är mogen för sin ålder och lyssnar bra på vad fröknarna säger, tex när de sitter på samlingen.
Då är hon med och lyssnar på sagor mm, är med och svarar även på frågorna.
När hon vill ha tex dockan de berättar om och fröken säger "Vänta" så väntar hon snäll, medans andra barn i hennes ålder tar fram nåt annat och leker med eller går och gör nåt annat, men inte Livis, hon väntar snäll på "sin tur" =)
Hennes favvosaker på fsk är att måla och när de går till skogen.
Det va svinkul att höra att hon alltid är så glad och öppen, även när hon är på fsk.
S, som jag hade samtal med sa det att Livis är ett riktigt dagisbarn och att man i princip kunde ha lämnat henne på dagis, helt utan inskolning och hon hade klarat det galant :-P
Tyvärr ska S sluta nästa månad, och det tycker jag är SVINTRÅKIGT eftersom jag verkligen gillar henne som pedagog och person!!!
Efter samtalet åkte jag och jobbade och efter jobbet, när jag hämtat Livis från dagis så åkte vi ner till min lilla mormor, där min kära moster va på besök, från Dalarna.
Vi åt middag, fikade och pratade massor.
Livis och moster busade även jättemkt :-P
Nu ska jag glutta på tv, duscha och sen sova.

1 kommentar: