måndag 4 april 2011

Glad dotter!!!

Fick lyfta upp Livis till soffan idag, eftersom hon inte vaknade i sängen.
Hade någon gjort så mot mig så hade jag blivit skitförbannad, men inte hon inte.
Hon sitter yrvaken i min famn och jag frågar henne om hon är trött: "Ja a"
Har du sovit gott: "Ja a", ska vi åka till dagis snart: JAAA!! ( hon sätter sig rakare i ryggen och lyfter båda armarna rakt upp i luften när hon svara) :-D
Vi gör oss klara och åker till dagis, vi går till henne avd. och lämnar kläderna och går sen till Öppningsavdelningen och hela vägen dit går hon och håller mig handen och fnittrar, sååå skönt att hon trivs så bra där!!!
Jag åker och jobbar 07:30-15:15 och åker sen å hämtar henne.
De är ute, och Livis går runt och leker, ler och klappar händerna.
Fröken Susanne säger till mig att hon Livis har varit jätteglad hela dagen, sen avbryter hon sig själv och säger:
"Fast hon är verkligen ALLTID glad, så lycklig tjej, nån gång ibland kan hon bli lite ledsen/arg, men det är ju bara om hon är jättetrött eller jättehungrig, och det är ju fullt normal, men annars är hon ALLTID glad"
Jag förklarar att hon i princip alltid varit så här glad, att många i vår närhet nästan blir förvånade de ggr de hört henne arg eller ledsen, och Susanne svara då "Ja, ni har verkligen haft tur, ni e nog lite bortskämda, ni kan skatta er lyckliga" ;-)))
Vi åkte hem till oss och lekte, gungade, åkte rutschkana, grävde i sanden och klättrade, underbart väder.
Efter ca 45 min gick vi in och lagade mat, och sen kom mamma och syrrorna hit på fika (eftersom syrrorna va på SSK-match igår och kunde inte komma hit då).
Jag fick ett doftljus som luktade jättegott och trisslotter av syrrorna (tyvärr utan vinst :-)
Självklart va de även med på de presenterna jag fick av mamma igår oxå!
De åkte runt kl 19 och nu sover Livis och jag gluttar på första AIK-matchen i fotboll.
Derby mot Judegården, kan de bli bättre?!?! :-P
Kram på er alla där ute

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar