tisdag 5 april 2011

Jävla visdomstand!!!!

Lämnade Livis och åkte och jobbade 08:00-16:30, sen förbi Apoteket på hemvägen.
Min visdomstand började spöka på eftermiddagen på min födelsedag och nu är det total kaos i min mun :-/
Kinden är toksvullen och jag biter i den varje gång jag stänger munnen, eftersom kinden ligger över tanden.
Det värker ner i halsen och upp i örat, kan inte tugga och det är jobbigt att prata.
Svullnaden syns även på utsidan, så det är ordentlig kan jag lova...
Hade så här förut en gång, då gick jag till tandl. och de kollade en snabbis (à massa pengar) och sen rådde de mig att köpa en bakteriedödande gel att lirka in mellan tand och tandkött.
Så nu har jag köpt det igen, plus samma fast i munskölj och hoppas nu att det ska ge med sig.
Annars får jag gå till tandl. eller läkaren och få antibiotika, men det hoppas jag att jag slipper!!!
Fattar inte, mina visdomständer har vuxit av och till nu i ca 12 år, och ändå är bara 2 framme NÄSTAN helt, en framme till hälften och en har inte kommit alls.
Det är den som är uppe till hälften, som spökar nu, den växer väldigt snett och bökar med käkbenet :-S
Eftersom Micke äntligen skulle iväg efter jobbet, så hämtade mamma och syster Louise, Livis, på dagis.
Hon hade blivit jätteglad när hon såg att det va dom som kom =)
Jag kom hem runt 17:15, vi pratade lite och såg lite på tv och sen åkte mamma å Louise hem och Livis duschade och sen mös vi i soffan, till Bompa.

1 kommentar:

  1. "Totalt kaos i min mus =S" ???!! Mun menar du väl...eller?
    Hoppas det blir bra snart. dt är förj'vla jobbigt med tandvärk!!!
    Kramen

    SvaraRadera