lördag 23 april 2011

Blindstyret önskar Glad Påsk!

Sorry om jag inte bloggat på ett tag, men jag har haft min anledning, jag har inte pallat sitta vid en dataskärm... och här har ni förklaringen:
I ons ringde jag ögonakuten och berättade om mitt besvär med vänster öga, dom tyckte jag skulle åka in på en gång.
Min snälla mamma åkte från jobbet för att kunna följe med, eftersom jag va så sjukt nervös då jag trodde det va näthinneavlossning jag fått (har läst om symptomen för länge sen på nätet)
Jag hade sån panikångest så att jag spydde, och hela vägen upp till St Eriks Ögonakut så satt jag bara å skakade och mådde piss.
Väl där så kollade dom på mina ögon, droppade i droppar så de kunde så rakt igenom ögat och hittade ingenting.
Men eftersom jag inte ser, nästan någonting alls, hela det centrala synfältet är "borta" så trodde han att det var "Inflammation på synnerven"... Just my luck att få allt konstigt skit som man inte hört talas om...
Åt detta går det inte att göra nåt utan det är bara att vänta ut det, enligt läkaren tar det 2-3 veckor, men när jag googlade på det så stod det att det kan ta flera månader :-O
Det är SKITJOBBIGT att bara ha ett öga att se med kan jag lova, eftersom man överanstränger både det sjuka och det friska ögat så har man nästan ständigt ont i skallen.
Man är yr eftersom man har svårt att avståndsbedömma och man har dessutom ont och är svinöm på ögat!
Det gör ont att titta åt sidorna och det är jävligt irriterande.
För att försöka förklara så ser jag bara vitt/grått med mitt vänstra öga, som om någon håller en jättestark lämpa mot ögat, jag ser svagt svagt åt sidorna när jag kollar framåt, men framåt och en stor yta framåt är helt vit...
Det är svårt att förstå för alla andra, eftersom det inte syns nåt utåt sett på mitt öga, det ser helt friskt ut, men sitter jag och kollar på en stor tv och blundar med höger öga så ser jag inte tv:n, jävligt skumt och jävligt jobbigt...
Bara hoppas det ger med sig SNART!!!!!!!!!!!!!
Åkte tillbaka till jobbet när jag varit på ögonakuten, efter jobbet åkte jag och klippte mig, sen bara hem och slappade.
Tors jobbade jag bara 8-12 sen åkte jag ut till Mickes hus, där det bjöds på hamburgare och jag hämtade min underbara, älskade dotter.
Hon somnade i bilen på väg därifrån så vi åkte hem och packade lite saker och åkte direkt ner till mamma och syrrorna i Åkers.
Fre tog vi det lugnt på förmiddagen, gick en sväng till affären i vårvärmen och sen åkte vi hem till oss och matade kissen och fixade och på väg ner till mamma igen så stannade vi på Hedlandet och mamma och jag köpte massa sommarkläder till Livis.
Livis fick en rutschkana och en "gungbrädehäst" av mammas grannars barn, så vi va ute på tomten och lekte när vi kom tebax från Hedlandet.
Idag har vi varit en snabbis in till Strängnäs och köpt keps, kepsbasker och en docksulky åt Livis, och snart ska vi hem till mormor och äta middag med de från släkten som kunde komma, MYS!
Glad påsk på er alla läsare!

1 kommentar: