lördag 9 april 2011

Fredag och lördag

Fredag:
Hemma från jobbet, pga tandvärk och återhämtning av kroppen.
Efter en mysmorgon i lugn och ro hemma så tog vi en promenad till dagis kl 9 för bus och lek.
Tanken va att jag skulle hem och lägga mig på soffan och återhämta mig, men jag va tvungen att åka in till Tälje och handla lite förnödenheter.
Väl där blev det en sväng in på H&M oxå, där jag gjorde några fynd, hittade även 2 st bh som satt PERFEKT, för en gångs skull!!
Sen ringde jag min nyopererade far, som behövde hjälp att gå till apoteket, och klart jag hjälpte honom!
Blev även en fika där, innan jag åkte hem och tog igen mig en stund på soffan.
Kl 14 åkte jag och hämtade hjärtat, vi åkte hem och packade med oss lite saker och åkte sen ner till mamma.
Syrrorna va i Örnsköldsvik på hockey, så det var bara vi tre hemma hos mamma.
Vi åt gott, tog en promenix till affären och lekte.
På kvällen kollade vi på matchen (eller iaf jag, och Livis så länge hon orkade), för mamma klarar inte av å se SSK på tv, eftersom hon blir så nervös.
Jag "tvingade" henne å kolla 1,5 period, men sen orkade hon inte mer och gick ut på en promenad ist.
Tyvärr åkte de ur Elitserien, RIKTIGT tråkigt =(

Lördag:
Mamma hade varit å hämtat tjejerna, när supporterbussen anlände vid Scaniarinken kl 05:30 imorse, så hon va vaken och hemma när Livis vaknade 2 timmar senare.
Så jag fick sovmorgon och sov några timmar till =)
När jag hade vaknat och vi gjort oss iordning så åkte vi till min kompis Mia i Strängnäs och köpte hennes frys.
Jag har ju bara "halvfrys" så det behövdes verkligen!!
Hon bjöd på rabarberpaj och kaffe, så efter vi "gottat" oss så åkte vi till Karlssons, där vi hittade 2 par gympaskor och ett par skalbyxor åt Livis.
När vi kom hem till mamma igen så hade syrrorna vaknat, vi åt gott, glodde på tv, lekte och hade det trevligt.
Runt kl 21 åkte vi hem, mamma och Louise följde med och hjälpte till med frysen.
Livis sover som en stock och jag ska glo lite på tv innan det är dax för bingen för min del oxå.
God natt alla läsare, hoppas ni oxå haft en mysig fredag och lördag!!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar