tisdag 12 april 2011

Bustrollet har feber

Igår när jag va på jobbet, så ringer dom från Livis förskola, hon hade feber =(
Jag ringde Micke så han åkte och hämtade henne.
Hennes fröken sa att många barn blir som "disktrasor" när de är sjuka, men inte Livis.
De märkte bara på henne att hon inte mådde helt ok pga att hon inte hade samma gnista i ögonen.
Men hon va glad och relativt pigg ändå, som sagt, ALLTID på bra humör, även när hon är sjuk =)
Jag slutade eg 15:15 idag, men jobbade över till 16:15, eftersom vi ändå hade apt mellan 16:30-19:30, så Livis sov när jag kom hem...
Idag kom Micke vid kl 07, så jag kunde åka till jobbet.
Livis har fortfarande feber tyvärr...
Jag kom hem runt kl 17:15 och då blev det soffmys och lite bus.
Hon är pigg och glad, trots att hon håller på å hosta sönder sina lungor och har feber (dock får hon ju Alvedon).
Micke drog nästan direkt när jag kom hem, så jag och Livis fick lite egentid.
När det va dax att sova så tänkte jag att jag skulle lägga mig å gosa med henne, i min säng, tills hon somnade.
Men det va ju lättare sagt än gjort, eftersom vi har en busfia till dotter :-D
Det är SÅ SVÅRT att hålla sig för skratt när hon sätter igång, särskilt nu när hon snackar så mkt.
Hon ligger i sängen, ser siffrorna från klockan, i taket, vinkar och säger "Hej hej TickTack"
Sen tar hon sin gosavovve, när jag ligger och låtsassover, håller den framför mitt ansikte, säger "Hej Hej" och låtsas att det är vovven som pratar, och när hon inte får nåt svar, då börjar vovven pussa mig på kinden (Livia duttar vovvens mun på min kind, samtidigt som hon gör pussljud med munnen)
Faan vilken underbar dotter jag har, vad har jag gjort för fantastisk för att förtjäna henne?!?! =)
Nu ligger hon och försöker sova själv, eftersom hon bara busar när jag ligger bredvid henne.
Hon är nöjd och glad, fast jag tror att nog att hon fortfarande busar, för jag hör henne ibland skratta och prata, PITUNGE =)
Mamma älskar dig mest i hela universum, tvivla ALDRIG på det!!!! <3

P,s Kan lova att det sliter i mitt hjärta att åka å ta hand om andras barn, när mitt eget hjärta är hemma och är sjuk.
Jag har ALLTID varit där med henne när hon varit sjuk, och nu måste jag jobba =(
Det gör ont, men är ett ont måste!!
Jag vet att hon har det bra hemma hos oss, med sin pappa, såklart,
men JAG vill oxå va där och hjälpa henne att bli frisk, inte bara på kvällarna, när jag jobbat klart, utan även på dagarna!!!
Denna gång va det Mickes tur att vabba, plus att det är lättare för honom å komma ifrån, än för mig som har nytt jobb och är en av tre pedagoger i en barngrupp på 20 barn...  D,s

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar