fredag 15 april 2011

Stor tjej nu, och nya "skor" på bilen

Igår va min snälla mamma hemma och vabbade med Livia.
Jag jobbade 7:30-16.
Vädret va jättefint, Livia va feberfri så mamma och hon va ute och lekte i lekparken när jag kom hem.
Vi gick in och lagade lite middag, åt, busade och kollade på Bompa.
Runt kl 19 somnade Livia och jag å mamma kollade på SM-finalen i hockey och åt lite godis.
Eftersom mamma ska vabba imorgon oxå, och jag börjar kl 06:30 så sov hon över här, mys!!!
Idag öppnade jag på jobbet, så jag åkte väl hemifrån runt kl 05:40.
Mina snälla kollegor tog en lite extra lång lunchrast, och sen skickade de hem mig kl 13 ist för kl 13:45 :-D
Så jag kom hem härligt tidigt!!!!
Livis hade vaknat ganska nyligen när jag kom hem, så vi busade lite, kollade på Mora Träsk och jag och mamma tog en kaffe.
Mamma åkte hem runt kl 14:30 och då gick jag å Livia ut i vårvädret.
Jag tog med hennes vagn och en docka, det tyckte hon va superkul.
Hon gick ute på gården och drog sin vagn, när hon kom till en backe så sa hon: "Åh hej å hå å hej å hå"
hela vägen upp :-D
Vi gungade, åkte rutschbana, "picknickade" lite på gräsmatten (Livis åt lite korv) lekte i sandlådan mm, så mysigt!
Det är så SJUKT kul nu när Livia blivit så stor, nu när hon förstår ALLT man säger, hon kan själv berätta vad hon vill eller vad hon menar, och hon är så otroligt stor nu!!!
Om man jämför med förra sommaren, som oxå SJÄLVKLART va helt underbar, men då hon inte kunde gå själv och man fick passa henne (så hon inte stoppade saker i munnen mm) så är hon så "mogen" nu ;-)
Runt kl 16 kom Micke och lämnade mina sommardäck och hämtade Livis.
Hon ska va hos honom (hemma hos Annette) ända tills på torsdag :-(
Han har tagit pappadagar så hon får ledigt och påsklov.
Men hur ska jag klara mig ända tills på tors, utan Livis?!?!
Jag lär ju lätt åka dit och hälsa på och gosa med henne MINST en dag efter jobbet :-P
Efter Livis och Micke åkt så åkte jag ner till mamma å bytte skor på min bil, från spikskor till sandaler ;)
Gick inte riktigt som planerat, två skor VÄGRADE att lossna så mamma och jag bytte två och fick vänta på Elvis som bytte de andra två.
Efter det åkte jag hem, hoppade in i en varm dusch och sen satte jag mig här på soffan, och slappade.
Trevlig fredagskväll allihop!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar