söndag 10 april 2011

Fullt ös!

Vi vaknade runt 07:30 och tog en riktigt lugn morgon.
Tittade lite på Pippi, dammsög, gosade i soffan och bara slappade.
Runt kl 10 klädde vi på oss och gick ut i lekparken, i solen, och kl 10:30 kom Linda, Milo, Åsa, Algot och Bricken dit oxå.
Vi lekte, gungade, åkte rutschkana, gungade gungbräda mm mm, sen gick vi alla in till oss, lekte vidare och åt lunch.
Vi vuxna tog även en kopp kaffe och pratade lite skit medan barnen röjde =)
Alla åkte hem runt kl 13 och då, packade jag och Livia in oss i bilen och drog spontant mot Råsunda.
Jag velade och velade, eftersom tiden var knapp, men eftersom Livis ändå skulle sova middag så tänkte jag att hon lika gärna kunde göra det i bilen, på väg till Råsunda.
På motorvägen, strax innan Tälje, insåg jag att plåtfickan med visakortet låg på hyllan i hallen, så det va bara att vända hem igen.
Hade vi bara åkt och hämtat den så hade vi missat början av matchen, eftersom vi hade behövt leta, med ljus och lykta, efter parkeringsplats, så jag valde att vi skulle åka, i god tid, en annan gång istället... (På en lugn match, idag mötte de Mjällby och det är ju en lugn match, men men)
Jag la en sovande Livis i henne säng och tog sen min bok oh gick ut och satte mig i solen, på tomten, sååå skönt!
Runt 14:45 väckte jag Livis, vi ritade, lekte, dansade till Moraträsk, åt och gosade.
Kl 17:15 åkte vi till faster och hälsade på, tog en fika och pratade med fina kusin som va i byn och hälsade på, eftersom Micke, hennes pappa fyllde år.
Det va mkt trevligt, farmor, Göran mfl var oxå där.
Runt kl 18 åkte vi hem, och gjorde oss klara för kvällen med lelle och mys i soffan.
En nyduschad Livis ligger nu och sover, i en renbäddad säng.
Snart ska även jag hoppa in i en dusch och senare lägga mig i en renbäddad säng, skitnice ;-P

1 kommentar: