onsdag 1 juni 2011

En era går i graven

Igår hade de avslutning på skogsknopp/knytte på Livis dagis, och eftersom jag inte fick gå tidigare från jobbet så va mamma och Emma med Livis i skogen med resten av avd. Snigeln =)
Inatt sov Livis jättedåligt, det började när jag gick och la mig, runt kl 22:20 och det slutade runt kl 3:30.
Hon vaknade och va ledsen ca var 5:e-10:e minut och när hon väl slumrade så vaknade hon av minsta lilla, tex när jag flyttade på min kudde eller kliade mig på näsan...
Så ist för å ligga och stressa över att vi skulle upp 05:20, så bestämde jag mig för att vabba idag.
Jag hade klarat att åka till jobbet, men jag vill inte att Livis ska behöva gå till förskolan när hon sovit så få timmar.
Vi åkte till Ica Maxi och handlade lite, efter det hälsade vi på Sofie på Jackpot och sen åkte vi hem så Livis fick vila.
Under tiden hon vilade så passade jag på att laga middag och bleka min utväxt.
När hon sen vaknat så tog vi en promenad till faster, då jag hade klipptid hos henne kl 15.
Efter det så gick vi och matade ankorna och gick sen hem och lekte i lekparken och på baksidan.
Under protest gick vi in och åt middag och duschade, och sen blev det mys i soffan.
Idag la jag Livis i hennes rum, i hennes stora säng, i förhoppning att vi båda ska sova bättre, utan att väcka varandra under nätterna.
Förhoppningsvis går det kanon och vi båda vaknar utvilade.
Det är en stor era som går i graven, jag kommer säkert inte sova spec bra i början, eftersom jag är van att hon ligger i sin säng bredvid mig.
Det kommer kännas tomt, och jag kommer säkert gå upp och titta till henne flera ggr om natten.
Men i slutändan blir det nog kanon, hon är ju en stor tjej nu.
Det som är bra är att hennes säng är på golvet, så hon lätt kan ta sig upp om hon så vill.
Det hade nog inte gått lika bra om jag ställt in spjälsängen i rummet, eftersom hon då säkert skulle känt sig "inlåst".
Jag la henne i hennes säng, sa god natt och gick ut, och detta var för va 15 min sen, hon har inte gått upp en enda gång och hon är knäpptyst =)
Mammas duktiga, stora tjej <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar