måndag 27 juni 2011

En mkt trevlig vab-dag

Efter en jobbig natt så valde jag att va hemma och vabba med mitt lilla hjärta!
När hon slog upp ögonen så va jag så sjukt trött så jag visste knappt vart jag var.
Mina ögon kändes som två små kinesögon och jag va helt väck.
Efter att jag ringt jobbet och Livis fsk så trodde jag att mitt lilla hjärta skulle somna om, men icke då.
"Mamma, halsband, PÄÄÄRLOR" sa hon och började leka med mitt halsband, och då förstod jag att det nog mest bara va jag som sovit dåligt...
Det va bara att klä å sig, gå upp och ta sitt ansvar som mamma.
Vi tog det lugnt i soffan i några timmar, åt lite frukost och kollade på Bompa.
Sen packade vi ihop oss in i bilen och åkte hem till Susanne och William för bus, lek och skoj.
Livis somnade efter ca 3 min promenad, hon va nog ganska trött ;-)
Under tiden barnen sov så passade jag och Susanne på att steka lite gris i solen, och prata lite skit.
Efter vilan och grisstekandet så plaskade barnen i poolen, men Livis, som va nyvaken (eftersom jag va tvungen att väcka henne) efter middagsvilan, uppskattade inte när William stänkte ner henne, så han uppskattade badet mer än min lilla Sessa =)
Vi kom dit ca 09:30 och åkte runt kl 16, en riktigt trevlig dag!
Vi åkte hem, åt lite middag, duschade och gick sen ut på en 1,5 tim lång promenad med Linda och Milo.
Livis va JÄTTETRÖTT, men efter att vi mött lite folk vi känner i centrum, som även pratade med Livia, så "vaknade hon till" igen och blev övertrött, så hon låg och sjöng i princip hela sista timmen av promenaden...

Måste bara skriva: Igår hittade Livia en kasse i hallen, hon öppnade den och såg att det låg öl i den.
Hon tittar på mig, rynkar näsan och säger "Usch, pappas" Hahahaha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar