söndag 12 juni 2011

Fre och lör, slagsmål och stranden

I fre efter jobbet åkte jag hem till Pernilla, som jag inte träffat på jättelänge.
Hon bjöd på Grekisk sallad, jättegott, efter det fikade vi, pratade och skrattade massor.
Runt kl 17 ringer telefonen, en kvinna från den privata fsk ringer och frågar om jag vill komma på intervju nu på mån, OM jag vill =)
Efter ca 2 tim hos Pernilla åkte jag hem och ställde alkoholen på kylning och gör mig sedan klar i väntan på Anette.
Hon kommer hit runt kl 20, vi sätter oss på min uteplats och dricker lite öl, lyssnar på musik och snackar.
(Livis är hos sin farmor i helgen, det är eg Mickes helg, men det va lite som "kom emellan")
Kl 22 möter vi upp Åsa och går upp till Terassen för en lugn ölkväll i byn... trodde vi...
Eftersom det va snålt med stolar på uteserveringen så hamnade vi vid ett bord med 2 st 50-åringar och en 24-åring.
De va trevliga och vi sitter och snackar skit och jävlas.
När uteserveringen stänger så går vi alla in och fortsätter samtala, sen kommer en snubbe och slår sig ner, en vän till Åsa.
Då börjar skiten...
24-åringen får för sig (vet itne om det stämde men jag skiter i vilket) att Åsas vän sagt nåt dumt till honom, och flippar ur.
Slagsmål så in åt helvete, glas går sönder, stolar och bord möbleras om och en jävla tumult uppstår.
Efter mkt om och men säras killarna och jag går fram, suger tag i 24-åringen, håller i honom stenhårt i kragen, och efter att ha hotat att slå mig på käften så lugnar han ner sig.
Han blöder från huvudet, kinden och näsan, plus att hans kläder va sönderrivna, lugn kväll i byn va det ja...
Sen kommer en annan snorunge mot 24-åringen och ska mucka, jag blir ombedd av någon att få bort honom och ropar till honom att han ska gå därifrån för att det inte ska bli mer bråk, då kallar han mig "äckliga lilla hora"-STORT misstag, jag flyger på honom och folk får gå emellan (han bad senare om ursäkt)
Alla blir utslängda och de stänger, men tjafset fortsätter utanför, men slagsmål uteblir iaf.
MKT mer hände efter det oxå, men orkar inte skriva allt, bara så jävla tråkigt att det blir så där, när man bara skulle ut och "ta några öl"....
Höll på att åka på en snyting av 24-åringen utanför oxå, jag lackade ur på att han skulle bråka med en redlös kille, som inte sagt ett skit och knappt kunde stå på benen.
24-åringen säger nåt fult till mig, som jag inte minns, och dum som jag är så svarar jag...
Men hans pappa gick emellan, så jag slapp blåtira =)
Vissa ska inte dricka, men gör det ändå, så är det bara och så kommer det alltid att vara.
Lör: Seg, men hoppar in i en dusch och drar till Hökmossen och lägger mig och solar och passar även på att bada några ggr, första för i år.
Sen köpte jag lite mat och åkte hem, la mig på soffan och slöade lite.
Runt kl 18 åkte jag till Järna, behövde en biltur för å rensa skallen lite, passade även på att tvätta bilen, även dammsuga den och göra fint.
Efter det åkte jag hem och slappa i soffan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar