fredag 13 augusti 2010

Vrfr kan inget bara gå LÄTT!?!?!

Varför ska allt gå emot en?!?!
Vi va ju uppe hos Nybo och skulle skriva över hyreskontraktet på mig.
Men eftersom jag inte har ett säkert arbete att gå tebax till efter mammaledigheten upphör, så fick jag inte stå på kontraktet...
Inte en enda jävla gång har vi varit sena med hyran, inte ett klagomål har vi fått och inte en enda gång har vi gjort nåt som kan få dom att VILJA säga upp oss.
Nej, enligt dom så måste Micke bo kvar, jag frågade om jag då skulle flytta ut på gatan med vår dotter, då sa hon bara att "Vi kan inte ta hänsyn till såna saker".
Dryga jävla kärring!! *MORR*
När jag sa att mamma kan gå i borgen för mig så svarar hon "Vi tillåter inte att nån går i borgen när det är stora lägenheter"
Då är min fråga, vem faan behöver borgen på en 1-2:a på typ 3-4000 kr???,
Det är väl för faan när det är HÖG hyras om man oftast behöver hjälp!!
Jag sa till henne att hon godkände ju oss som hyresgäster förut när vi fick den, på ENBART min DOM?!?!?!
Åååå, jag blir så arg!!
Och ja visst, Micke kan stå kvar som hyresgäst, men då får jag ju inget bostadesbidrag istället :-///
Så på henne låter det som att om man är arbetslös och går på a-kassa, då får man inte hyra av Nybo, BRA DÄR!!!
Jag kommer typ ha samma a-kassa, som jag har mammapenning...
Och med bostadsbidraget kommer jag bara behöva betala ca 3400 i hyra, men nej, det är inget dom "tar hänsyn till" heller.
Men jag och Micke har nog en plan, så allt löser sig till slut ändå. *ler lite finurligt*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar