onsdag 25 augusti 2010

Grøt och hårbollar =))

Igår kom vi till Danmark, 3 mammor och tre barn.
Resan, 6 timmar på tåg, gick førvånandsvært bra, de va superduktiga!!!
Idag har vi varit inne i Hundinge køpcentrum och gått och kikat lite, kækat och umgåtts.
Imorgon bær det av in till Køpenhamn før lite mer shopping før vissa, och annat skoj.
Vædret ær relativt bra, men det blåser satans mkt.
Ungarna har jættekul med varandra och busar och leker, det ær så skoj att se hur trygga de ær med varandra, eftersom de kænt varandra, næstan sedan fødseln.
Språket går konstigt nog att førstå ganska bra, men lite beroende på vart de kommer ifrån så har de lite olika mkt grøt och hårbollar i munnen, men som sagt, det går ganska bra.
Och som ni ser så har jag æven lært mig att skriva på danska hahaha
Igår satt vi uppe till runt kl 00, snackade och drack lite vin, barnen somnade som stockar runt sju.
Idag så somnade barnen ungefær samma tid, men vi "vuxna" e pisstrøtta, och alla andra har redan gått och lagt sig.
Jag ska oxå gå och sussa tænkte jag, men va tvungen å blogga lite så ni vet att jag lever =)
Hemma står allt i en enda røra eftersom de lagt golv i hela lægenheten.
Men Micke har lovat att fixa iordning allt tills vi kommer hem, TACK!
Han har æven flyttat ut nu, i søndags nærmare bestæmt, men æn så længe vet jag inte hur det kænns att bo ensam med Livia eftersom jag inte hunnit kænna efter.
De har ju som sagt lagt golv, så jag och Livia har varit bort hela morgnarna, dagarna och kvællarna och i princip bara varit hemma å sovit.
Så vi får se hur det kænns sen, nær man kommit hem å landat osv.
Kommer nog kænnas lite tomt, man ær ju van att vi ær 4 st och  nu helt pløtsligt så ær vi bara 2, men det ska nog gå bra det oxå ska ni se =)
Næ, nu væntar den Danska John Blund på mig, så det ær nog bæst å gå å sova nu, så man orkar med morgondagen.
Sussa gott alla dær ute som av en eller annan andledning læser dennan blogg =))

1 kommentar: