lördag 14 augusti 2010

MariaDagen

Mariadagen idag va kanon!
Åkte och lämnade Livis hos farmor runt kl 10, sen körde jag Micke till tåget runt kl 12 och efter det drog jag till stranden.
Va så skönt att ligga där helt själv, med mitt korsord, å bara bada, sola och "va"!
Träffade några kompisar, pratade lite, men sen vände jag tillbaka till min handduk igen.
Efter att nästan ha smällt bort i solen på Hökmossbadet så åkte jag hem och ställde bilen och sen bar det av ut i skogen med mamma.
Tanken va att vi skulle leta kantarell, jag hittade EN gul (som jag för övrigt trampade platt eftersom jag glömde att jag la påsen på golvet i bilen)
Sen höll jag på å trampa på ett jordgetingbo, och efter det blev både mamma å jag nojiga, eftersom vi är LIVRÄDDA för getingar, och jordgetingar är faan inte å leka med.
Vi åkte till ett annat ställe, men eftersom minnet av jordgetingboet gjorde sig påmind så vågade verken jag eller mamma gå ut, runt i skogen.
Så det blev mest svampsök längst med stigarna, och där fanns det inga.
Men eftersom det inte fanns någon luft, What so ever och solen stekte, så valde vi, efter nån timmes svampsök att avbryta.
Vi konstaterade att vi är bäst på att hitta höstisar och trattisar, men gula, det överlåter vi till någon annan =)
Sen åkte vi förbi Ica och handlade en snabbis och sen körde mamma hem mig.
På em blev det fotboll och pizza och just nu sitter jag ute på baksidan, i solen, och bloggar lite, och tänker.
Snart kommer Annette med en sovande Livis, å vad jag längtar!!
Tomt, konstigt, men ganska skönt att få en dag, helt själv.
Men nån gång ibland räcker, annars blir det FÖR tomt och ensamt!
Kvällen fortsätter med kex och ost, eller Cheeseballs och dricka, vi får se.
Hoppas ni andra haft en kanonlördag ni oxå!
//Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar