måndag 5 september 2011

Bröllop, fest mm mm



Glashuset, där bröllopsfesten hölls

Inuti, med kristallkrona, trubadur och gäster

FisLisa fick en glass idag när vi handlade :-P
Tors: Efter jobbet så hämtade jag Livia och vi åkte hem och packade
Sen kom hennes farmor och hämtade henne för hon ville låna henne över natten
Syster Emma kom hit och sov och jag passade på att ta hjälp av henne i tvättstugan
Stoffe kom hit och fikade och glodde på tv med oss på kvällen oxå.
Fre: Drog fårn jobbet kl 13:30, för att bege mig till Turinge k:a, där vigseln mellan Sofie och Rickard hölls
Ett jättevackert bröllop, som va vääääldigt speciellt, eftersom de hade anmält sig till ett tv-program, som stod för hela kalaset och filmade allt.
Enligt reglerna så hade Rickard planerat ALLT, från Sofies underkläder och klänning, till inbjudningskorten och bordsplacering
De hade inte fått träffats eller höras på 3 veckor,s å han gick ner på knä och friade i k:an
Efter vigseln åkte de till Enhörna där en helikopter väntade, som körde dom till Hökmossbadet, där häst och vagn väntade och så åkte dom vagnen hem till sig
Där väntade alla vi gäster och ett glashus, på deras tomt, värt ca 80.000 kr, som några gubbar smällt upp bara för kvällens bravader.
Kristallkrona i taket, 2 st i trädet, ljus överallt mm mm, sååå vackert
Catering, livemusik, och gratis dricka som fylldes på hela tiden :-P
På kvällen började ett idiotpar bråka, och snuten va snäll och skjutsade hem mig, så jag skulle slippa gå, perfekt eftersom de ändå va där, och de skulle förbi Nykvarn
Lör: Tanken va att jag skulle va hemma och ta´t lugnt, men jag ångrade mig på kvällen och drog till Helena och Jonas stuga och festade med dom, som det först va tänkt.
MKT trevligt folk, lekar, tipspromenad och luftgevärsskytte mm, sååå trevligt och kul vi hade!!!
Sov över där, åkte hem dagen efter och slappade på soffan.
Åkte och hämtade Livia kl 16:30 och sen kom Emma och sov hos oss
Idag efter jobbet så hämtade jag Livia, åkte hem, Emma va redan hos oss när vi kom hem.
Vi gick en sväng och handlade, sen hem, åt mat och sen drog jag till faster och färgade typ plommonlila/rött, blev riktigt nöjd!!! (Behövde ändå färga igen eftersom färgen vi la förra ggn släppt lite)
Emma va hemma med Livia, och hon somnade 30 min efter jag gått, bra jobbat syster ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar