onsdag 7 september 2011

Nyckelstrul och kul på mammas jobb

Idag hade jag min sena dag, vilket även innebär att jag börjar sen (kl 8:30)
Så Livia och jag hade en riktigt mysmorgon, tittade på Pippi och åt rulle i soffan :-P
Eftersom jag stängde på jobbet idag så hämtade Micke, Livia på dagis
Men sista barnet på mitt jobb gick hem kl 15:50, då gick jag in och fixade lite innan jag skulle bege mig hem.
Då jag skulle låsa kom jag på att jag lämnat hemnyckeln i Livias ryggsäck på dagis, så att hon och Micke skulle kunna komma in hemma hos Livia och mig när han hämtat henne.
Och vilken nyckel tror ni även satt på den knippan, jo självklart jobbnyckeln
Så det va bara att ringa  Micke, han fick klä på Livia skor och jacka igen och stuva in henne i bilen.
Livia tyckte dock det va superkul på sin mammas jobb, eftersom det fanns så många "nya" leksaker att prova på där =)
Så hon va lite missnöjd när vi skulle låsa och åka hem
När vi kom hem så åt vi middag, tittade på Bompa och gosade massor <3
Vi gjorde även ett försök att gå till Hyregästföreningens pyssel där vi tvättstugan, men Livia blev lite ledsen när vi skulle gå in i det rummet, så det va bara att gå hem igen.
Hon va suuupertrött och inte alls upplagd för sånt, tyvärr så är det ju en dum tid, pysslet börjar kl 17:30, och det är ju då vi brukar gosa och varav ner framför tv:n i soffan, för att sen gå och lägga sig kl 18-19

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar