måndag 12 september 2011

Mkt bra helg

Fre: Hämtade Livis från dagis, åkte sen hem för att möta en killpolare och hans kompis som kom och hjälpte mig få in den gamla, trasiga tvättmaskinen in i bilen.
Sen bar det av ner till mamma och tjejorna.
Vi åt gott, glodde på tv och slappade, fredagsmys <3
Lör: Mamma och Emma drog på handledarutb. i Strängnäs och jag, Livia och Louise drog till tippen och kastade tvättmaskinen, sen åkte vi och ställde bilen hos mamma och tog sen en promenad hem till lilla mormor för lite fika.
Efter ett par timmar där så gick vi hem till mamma, lagade mat och hade picknick ute på gräsmattan.
När mamma kom hem så stuvade vi in oss i vår bil och åkte till E-tuna och såg på när Emmas fotbollslag, krossade sin motståndare med 14-0 =)
Vi kom hem runt kl 17, till mamma igen, då blev det tacos och tv, och efter maten så firade vi mamma som fyllde år idag.
Av mig och Livia fick hon en goseflamingo (eller Mingo, som Livia säger), eftersom det är henne favvofågel plus att hon fick en biljett, till Ladies Night, som hon och jag ska gå på i oktober, hon blev jätteglad =)
Sön: Mamma va vaken när Livia vaknade, så hon gick upp med henne så jag fick sova
Efter en skön sovmorgon så tog vi en promenad till affären coh köpt fikabröd, eftersom mormor plus morbror m. fam kom och firade mamma på eftermiddagen
Efter fikat så glodde vi på Brynäs-SSK, åt middag och umgicks, innan det va dax att bege sig hemåt.
Emma hakade på hem, eftersom hon kan åka till skolan i mer passande tid, eftersom bussarna går som dom går från Åkers till Tälje.
Summa summarum, en, som ALLTID, underbar helg när vi åker ner till Åkers och hälsar på, ÄSKAR ER!!!
Idag, mån, så hämtade jag Livis efter jobbet, åkte hem, Emma kom till oss, och medans hon lekte med Livis så passade jag på att dammsuga och plocka lite hemma.
Sen kom hennes pappa, min låtsaspappa och hjälpte mig ta ut den "nya" tvättmaskinen från bilen och installerade den åt mig.
När de sen åkt så kom Livis farmor och lekte med henne och jag passade på att dra in till Tälje och handla present till Livis födelsedag =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar