tisdag 27 september 2011

50-årskalas och dagisbus

Igår va Livia hemma med mamma eftersom hon har ont i munnen och inte riktigt kunnat äta ordentligt.
Snälla mamma som vabbar <3
När jag slutat jobbet så åkte jag till centrum och köpte en stor bukett blommor, åkte hem, gjorde mig klar, tog med mig Livia och så åkte vi och grattade hennes farmor som fyllde 50 år igår.
Vi fikade och åt, och Livia lekte med Mickes småkusiner.
Eftersom Livia inte va HELT återställd och eftersom Annette (Livias farmor) va ledig även idag så blev Livia kvar där över natten.
Kändes jätteensamt när jag kom hem, va ju inte beredd på att komma hem själv, men huvudsaken va att Livia hade skoj, och det hade hon kan jag lova =)
Idag efter jobbet så åkte jag och mötte upp Livia, Annette och Micke, utanför Livias fsk och så gick jag, Livia och Micke på "föräldramöte".
Vi fick leka med barnen, kolla på deras konstverk de målat, vi hade sångsamling, fikade och busade.
Livia tyckte det va jätteskoj att både mamma och pappa va med henne på fsk, och vi hade oxå skoj.
När vi sitter och leker sitter en pojke mitt emot henne, plötsligt knuffar han omkull Livia, hon blir lite sur.
Sen lite senare, när Micke och jag sitter och leker med henne, så kommer samma pojke och dunkar en bil i huvudet på henne... INTE OK!!!
Då kom dagisfröken fram i mig, men mest MAMMAN!!!
Jag säger åt honom att så där gör man INTE, det där är INTE ok!!
Livia blir självklart jätteledsen eftersom bilen va skithård och det blev ett ganska hårt slag...
Sen står han bara kvar och kollar, då tar jag tag i hans arm, leder bort honom, när jag sitter ner, och säger: "Så, nu kan du gå härifrån tycker jag!!"
Hans mamma kommer fram, hon missade allt, och frågar va som hänt, jag förklara och pappan kommer och ber om ursäkt.
Jag sa: "Det är sånt som händer, de är barn" Men inuti kokar jag...
Lite senare så ser jag samma pojke går fram, helt oprovocerat även denna gång, och puttar en annan pojke och försöker knuffa omkull honom...
Vet att barn är barn, men det gör ont i hjärtat och kokar i mig när nån gör illa min dotter, särskilt när det är HELT oprovocerat!!!
Ja ja, som sagt, barn är barn...
Den här pojken va lika gammal som Livia, och förhoppningsvis lär han sig att leka på rätt sätt snart, han oxå =)
När vi fikat och lekt klart ås åkte jag och Livia hem till oss, åt och sen gick vi ut på en powerwalk på 55 minuter, Livia somnade i vagnen och ligger nu och sover i sin säng.
Om ett tag kommer syster hit och ska sova här.
Nu ska jag duscha och slappa :-P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar