tisdag 20 september 2011

Livias 2-årsdag

För exakt 2 år sedan, precis nyfödd, ligger fortfarande på förlossningssängen
För exakt 1 år sedan, på öppna förskolan, när alla sjöng "Ja må du leva" och Livia satt mitt i ringen
En trött tjej imorse, öppnar dagens första paket
Godkänner kläderna för idag =)
Full koncentration med en av sina presenter "My first PC"
Idag fyller mitt (vårt) lilla hjärta 2 år, jag fattar inte vart tiden tagit vägen.
Känns som om den sprungit iväg, samtidigt som man inte kommer ihåg tiden då hon inte va född.
Det känns som hon alltid varit en del av mitt liv, så är det bara!!!
Idag fick hon ett paket i sängen, när hon vaknat, en film, "I drömmarnas trädgård"
Hon öppnar paketet, säger "Upsy-Daisy" (som en av dom på omslaget heter) sen vänder hon sig om, tittar på mig och säger "-Livia fyller år idag" =)
Vi gick upp, satte oss och tittade på filmen och gosade i soffan.
Åkte och lämnade Livis på sin fsk och åkte sen och jobbade.
Hennes dagisfröken A ringer sen och berättar att de ska fira henne nu och att hon går runt och är överlycklig, för de satt upp bild på henne och ballonger osv =)
Vi hade med oss vinddruvor att bjuda på, eftersom de inte får ha med sig nåt med socker i...
Jag slutade tidigare idag och hämtade Livia runt kl 14:30, efter det så åkte vi till centrum och åt glass, hälsade på "Gudis" och handlade lite.
Sen när vi kommit hem så fick hon lite paket, en egen kavel och ettbamseförkläde, och vi skulle precis börja baka bullar när Micke kom med ännu mera paket, så vi sköt upp baket tills i helgen =)
Micke kom med ett trä-pippihus, och alla gubbar och hästen till, det tyckte Livia va jätteskoj!
Av mig fick hon filmen imorse, kaveln och förklädet, en pippibok med riktiga bilder från filmen "Pippi på rymmen" och sen "My first PC"= en egen data =)
Sen kom även hennes farmor förbi, eftersom hon inte kan komma på sön då hon ska firas, och hon fick en vinteroverall av henne och en bild på spöket Laban av sin farbror, som inte va med, som han själv målat.
Tror mammas "lilla" tös är väldigt nöjd med sin födelsedag, och nu ligger och sover gott i sin säng.
Jag älskar dig mer och mer för varje dag som går, du är mitt ALLT och jag är så otroligt stolt över dig!!! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar