söndag 3 juli 2011

Helgen i bilder och en pinsam Maria

Badklar på Agnes 3-årskalas

På G till poolen

Mamma höll i hela tiden!

Hmm, ja vad säger man... =)

En sån vagn vill jag har!!

Kalasfin

Charmtroll <3
Vikingamarknaden i Stallarholmen (sön)

Lite uppvisningar med "slagsmål", vikingalekar och eldshow hade de oxå

Sitter i mormors knå och studerar karlarna med "de konstiga mössorna" som "slåss" =)
Så alltså, i lör drog vi på barnkalas hos Agnes, där åt vi lunch (grillat), fikade, badade och busade massor.
Vi va där mellan 12-16:30, sen åkte vi hem och tog det lugnt och hade myskväll.
Innan vi drog till kalaset så tog vi en biltur, så Livis fick sova en sväng i bilen så hon skulle orka.
Hamnade i yllebyn, och körde in en polare till Tälje, som hade turen att stå på rätt plats vid rätt tillfälle =)
Idag sön, åkte jag, Livis och mamma till Stallarholmen för vikingamarknad, mkt trevligt och skoj.
Jag älskar ju allt som har med vikingar och den tiden att göra.
Så jag hittade lite smycken, som jag köpte, hade kunnat köpa mkt mer, men det kostar ju oxå.
Efter att vi varit där några timmar så åkte vi hem till mamma, åt, busade och glodde på tv.
Livis sover sen några timmar tebax och jag ska nog oxå krama kudden snart.
Imorgon och en vecka framåt har vi semster, det känns ju inte helt fel kan jag lova ;-P
Måste bara bjuda på denna:
På marknaden idag så gick vi förbi en kvinna som sålde vikingamacka, och när hon stod å förklarade va hon hade i skålarna, för några andra, att ha på mackan så blev jag äcklad.
När vi sen gick dit för att själva köpa varsin macka så frågade mamma vad det var i skålarna.
Jag sa: I den skålen är det Ponnysmör och i den Kamelsmör (Jag va HELT SÄKER PÅ MIN SAK, eftersom det var det jag hade hört kvinnan som sålde det, säga att det var det, men jag kunde fortfarande inte förstå hur man kan få ut smör av en ponny)
Men jag tänkte att på nåt sätt har de väl lyckats, det va ju ändå "vikingasmör..."
Men det visade sig att jag hade hört HELT fel, det ena va KANELsmör och det andra va HONUNGssmör
Men jävlar va alla skrattade, inklusive jag

1 kommentar: