tisdag 5 juli 2011

Björnen sover

Go´kväll! =)
Tänkte skriva några rader om våran dag, innan jag går och nannar kudden.
Runt kl 10 idag åkte vi till Enhörna, hem till Annika och alla 5 barnen.
Vi fikade, åt, busade, lekte, hoppade studsmatta, sparkade fotboll mm mm och självklart snackades det en väldans massa oxå =)
Eftersom de har kattbebisar hemma så lekte (jagade, bar och klappade) Livia dom självklart, i lycka =)
Va var där till runt kl 15:30 och åkte sen hem till oss.
Vi åt middag, duschade, busade och mös i soffan.
Hon sover sen ett par timmar tillbaka och jag tänkte för en gångs skull försöka gå och sova i lagom tid ikväll, jag oxå.
Livis är så söt så det är sjukt!!
Hon har ju börjat sjunga, massor, nu, hon sjunger när vi sitter i bilen, när hon leker, när jag lagar mat, när... ja ni fattar.
Hon sjunger rätt melodier och många många av de rätta orden är även på rätt plats =)
Hon sjunger bland annat, "I ett hus vid skogens slut", "Bää bää vita lamm", "Lilla snigel", "Björnen sover" mm mm
Den sistnämnda låter va favvisen idag, den stod hon och sjöng konstant när jag lagade mat :-D
Hon har två björngosedjur, en isbjörn och en panda, och dom heter typ Björnen sover hahaha
Fast hon VET att den ena är en panda, eftersom hon säger det när man frågar.
Så när jag gick och blandade lelle på kvällen så såg jag i ögonvrån hur hon sprang fram och tillbaka i v-rummet.
När jag tittade så hade hon hämtat båda soffkuddarna plus filten på golvet, och där låg även båda björnarna och "sov" :-D
Söööötnos!!!!!! <3
Nu ska även draken i hemmet snart gå och sova, så hon säger God Natt ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar