torsdag 29 december 2011

Snabb juluppdatering

Dagen innan julafton åkte Livis till Micke och jag och gubben hade uppesittarkväll med bingolotto och Wii-spel.
Tur va att gubben och Gizmo va hos mig på julafton morgon och fm, eftersom jag annars hade saknat sönder mig på Livis!!
Vi gick ut på en långpromenix, innan vi gjorde oss klara och drog dit vi skulle.
Han till sin syrra och jag till faster där släkten mötte upp.
Vi åt gott som satan, fikade, delade julklappar och umgicks.
Runt kl 19 körde pappa hem mig, jag lämnade av klapparna och gick upp till Kenths syrra, som bor på första gården här på kullen.
Vi drack öl, lyssnade på musik och pratade skit, lite senare åkte kortleken fram och det blev "plumpspel" fram till runt kl 2:30, så otroligt trevligt!!
Hade en underbar julafton, vilket jag definitivt inte trodde, eftersom Livis inte va med mig...
Juldagen började lugnt, med mys och kärlek
Sen åkte jag och hämtade Livis ute hos Micke och drog ner till mamma, det va dax för våran julafton!!
Morbror Mats m. fam, morbror Anders, mormor, mamma och syrrorna, plus vi så klar, åt gott, fikade, snackade och delade julklappar.
Både jag och Livia fick MASSOR av jättebra saker, b,la jättefina överkast, böcker, kläder, presentkort på H&M och massa massa mer!!
Vi sov kvar i Åkers och på Annandagen drog vi till farmor som fyllde år.
Middag och fika bjöds det på kl 14, trevligt och gott!
Efter vi varit där så åkte jag och släppt av Livia hos hennes farmor, som ville låna henne nu när det är ledighet.
Livis busade och gosade med sin farmor och jag åkte till gubben och mös :-P
På tis åkte vi och bowlade i bollhallen och igår va jag en sväng ner till stan och slogs med alla andra idioter på mellandagsrean.
Hittade ett linne, två nagellack och en bh...
På kvällen åt jag och Kenth sushi, slappade i soffan glodde på film.
Så idag, efter en massa mysiga dagar med min ena älskling så åkte jag och hämtade min andra älskling.
Hon hade haft det jättebra hos sin farmor, så klart.
Vi åkte hem en sväng, lekte lite med de nya julklapparna, innan vi drog upp till Heron City, käkade hamburgare och kollade på "Alvin och gänget 3" på bio :-P
En julhelg med massa kärlek, mys, god mat, fina saker och trevligt sällskap
Tack alla inblandade, ni är underbara!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar