måndag 12 december 2011

Skitmysig helg och jobbångest...

Micke kom hit runt kl 15:30 i fre och så körde jag ut dom till honom.
Efter det bar det av hem till darling för helgmys.
Vi började med att åka och handlade och sen åkte vi hem till honom och åt gott, glodde på film och bara tog det lugnt och mös.
I lör drog vi ner på stan en sväng för att gå på Bolaget och jag passade på att köpa de sista julklapparna.
Skönt att ha den stressen ur världen!!!
Resten av dagen tog vi det lugnt, slappade på soffan och glodde på film.
På kvällen kom Helena förbi och grundade med oss (Jonas va hemma och spelade) och sen gick vi ner på stan.
Då Helena inte kom inte där vi hade tänkt oss, och vakten på det andra stället lekte "misslyckad polis" så valde Helena att åka hem.
Jag och Kenth gick tillbaka till första stället och tog några öl/drinkar, innan vi begav oss hem till honom.
Söndagen bestod av film och soffläge, förutom lite handling när gubben blivit körbar.
Hela söndagen hade jag jobbångest...
Har aldrig haft det på riktigt, bara hört folk som snackat om det.
Trodde mest det va nåt man sa bara för att man inte hade nån lust att gå upp tidigt på mån och jobba.
Men jävlar i helvete, jag hade riktig ångest, en riktig klump i magen.
Och ångesten höll i sig över natten och fram till morgonen.
På natten vaknade jag av ångesten och på väg till jobbet va jag skitlåg...
Tror det mest har att göra med att jag inte jobbat på 1 vecka, plus att Annettes bil hade pajjat så jag fick hämta Livia hos henne innan jag skulle åka och jobba.
Och det kändes så jävla jobbigt att bara åka och hämtade henne och sen lämna henne direkt på hennes fsk, när man inte träffats på hela helgen =(
Men hon va glad när jag lämnade henne och sen hämtade jag henne efter vilan idag, så fick hon va med mig på mitt jobb, eftersom jag stängde idag.
Sen är det hårt att åka och jobba efter en helt underbar helg...
Jaja, ångest är inget jag rekommenderar, men det är bra att det va tillfälligt =)
Jag trivs ju jättebra på mitt jobb, men antar att det kan bli så där nån gång, men snart är man julledig =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar